Kommentarer til projekt: Skævt gulv på første sal

Her samles kommentarer til projektet: Skævt gulv på første sal

Kommentarer vises både her og på projektet.
Her samles kommentarer til projektet: Skævt gulv... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej,

Jeg skal lige forstå de korrekt! Er der udført tilstandsrapport, hvori det nævnte gulv har fået en k3’er? Eller tror du det vil blive problemet, når rapporten skal udføres!?

Jeg har endnu aldrig oplevet, at bjælkelag der hænger er blevet nævnt med mere end k0 måske k1’er.


/K

Der er ikke foretaget noget endnu, men vil gerne fjerne enhver anledning til bemærkninger i en tilstandsrapport

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg tror ærlig talt dine kræfter er bedre brugt på andre områder. Alt hvad der er normalt slid for et hus på samme alder kommer sjældent i tilstandsrapporten og hvis det gør så er det som nævnt er andre ihvertfald ikke med en K2/K3. 


Ask

I skal vide at det gør mig glad i låget at høre 💪💪

Med sådan en gulv, ville jeg nok få pillet træ gulvet op og så få tjekket de bærende bjælker i etage adskillelsen for råd som også kunne være en mulighed

har du tjekket loftet nedenunder og det er skævt / hænger 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Ja nedenunder ligger vores køkken/alrum, 

Det er måske ikke 100% plant, men næsten. Hvis man går det efter med retteskinne og loddestok kan man selvfølgelig konstatere uregelmæssigheder. Men hænger gør det ikke. 

ok

syntes du skal pille gulvet op forsigtig og så få konstateret hvad der er galt.

Det med og spartle gulvet op til vatter er ligsom og skjule problemet og stadig have fejlen uden og vide hvad årsagen er, desuden vil spartlen også tilføre vægt til gulvet 

At pille gulvet op er ikke muligt da det er limet sammen i fer og not

22mm limet Junkers massivt gulv?

Det er meget usædvanligt. Jeg gætter på at lakken har "limet" plankerne sammen. Prøv med et venskabeligt dask.

En stållinieal presset i de langsgående samlinger der fordeler trykket kan muligvis løsne brædderne.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Uden overhovedet at tage stilling til selve gulvet, så vil jeg komme med følgende anbefaling i forhold til din egentlige bekymring.

Jeg vil anbefale at du får lavet en tilstands rapport og så efterfølgende retter op på de ting som bliver nævnt, for det første så kan det være at gulvet slet ikke bliver nævnt (hvilket jeg overhovedet ikke tror det gør) og for det andet, så bruger du kun penge på de ting som rent faktisk er nævnt i stedet for at spilde dine penge.

En tilstandsrapport koster cirka 5K og at få den byggesagkyndige ud og tjekke forbedringer og rette i rapporten koster ikke alverden, min svoger fik det endda gjort gratis i sommers.


Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også