Vand eller el gulvvarme.

Jeg står og skal lave et badeværelse på 1. Sal hvor der i dag er et værelse med radiator. 

Vi har i løbet af de sidste par år isoleret alle rum i stueetagen og lagt vandbåret gulvvarme. 

Problemet er nu, at jeg ikke har flere “udtag” i min gulvarmeshunt og der i teknikrummet ikke rigtig er plads til at udvide den. 

Så mit dilemma er: skal jeg udnytte radiatoren og konventerer den til gulvvarme (har direkte fjernvarme, så det er meget varmt vand der løber i rørene)

Eller skal jeg beholde radiatoren, eventuelt udskifte den til håndklædevarmer og bruge den som den primære opvarmningskilder og lægge elguvvarme som komfort, eller bliver elregningen for stor af den?

Råd tips og tricks er velkommen.  

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Elprisen pr. Kwh er nok omkring 3 gange så høj som for fjernvarme, og det er nu lækkert når gulvet er lunt. 

En løsning kunne være en minishunt kun til det ene gulv. Det kunne sikkert placeres i et skabsmodul.


Søren O

der er masser af steder steder hvor man har nedlagt en radiator for at lave det om til gulvvarme uden brug af shunt (bl.a. hos mig) på netop et badeværelse og det fungere uden problemer ventilen skal blot sætte på retur røret og selvfølgelig en fjvr ventil som måler p vandets temp og ikke luftens temp

p.s. har også direkte fjernvarme og ingen problemer der

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis