Gulvvarme - Ingen vand bliver sendt frem

Vi har købt hus for 3 måneder siden, men da det nu begynder at blive koldt, kunne vi egentlig godt tænke os lidt varme    Men kan dælme ikke få noget som helst til at ske i nogle af rummene.


Videon i folderen her giver nok bedre mening: https://drive.google.com/drive/folders/1vbctQlWiW2sdVUAAcXb_KeQtM4jbN39v?usp=sharing


Forventer næsten, at der blot skal åbnes et eller andet sted, som jeg åbenbart ikke er begavet nok til at finde :-) 


Håber i kan hjælpe :D

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Uden at have erfaring med gulvvarme (endnu): kan telestaterne skrues af så du kan tjekke om ventilerne rent faktisk kan åbne? jeg ved ikke om de kan sidde fast og skal motioneres ligesom en radiatorventil nogle gange skal...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

1. Billed af anlæg lagt op.

2. Det er gasfyr (ingen fjernvarme endnu)

3. Jeg har haft toppen af de ventilerne (de blå hætter) på 2 af dem. En der var 'aktiv' og en som ikke var. Den som ikke var aktiv var længere nede end den aktive. Så går ud fra, at det var som det skulle være?

Ja velkommen på siden, men hvor finder vi dit billede?


Søren O

Flotte billeder, men der mangler billeder af cirkulationspumpe og rørføringer til dine fordelerrør. Kører cirkulationspumpen og er der korrekt anlægstryk?


Søren O

Ja, nu er vi da tætterer tror jeg Fandt ud af, at der var en sommerindstilling og en vinter-. 

Har fået tændt for vinter nu,, men der ser ud til at være 0 vand i 'vinter' siden. Se video  

https://drive.google.com/file/d/1XTxchvEagP3JiWO4zw0Qp9nN2btV7n9k/view?usp=sharing

Har du fundet cirkulationspumpen - og kører den. Hvad er dit anlægstryk?


Søren O

Trykket er 1bar. Det har jeg fået af vide, at den skal stå til.


Tak for hjælpen forresten


Jeg kan ingen cirkulationspumpe finde. Overhovedet. Kan den sidde inde under 'dækslet' til fyret?


1 bar burde være nok, men det mest almindelige er nok 1,5 bar. Der skal være en cirkulationspumpe, og den kan godt sidde under dækslet til fyret. Dækslet er sikkert ret let at åbne uden værktøj.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis