Min plæneklipper smider klingen

Hej alle

Vi har købt ny plæneklipper i foråret, og har af gode grunde ikke brugt den mere end et par gange. I dag skulle den så sættes i sving og efter ca. 3-400 kvm lød den meget underlig i motoren og gik efterfølgende i stå. Efter påfyldning af både brændstof og olie opdagede vi at selve bladet kun sad helt løst.. Så skruede vi det fast igen og efter 30 sej sad skruen helt ude igen. Bladet sidder fast med skrue op i en "cylinder". Rundt om cylinderen sidder en slags "kilerem" der trækker cylinderen rundt og dermed også bladet. Min tanke er at cylinderen ikke kører ordenligt rundt, altså at der er modstand og derfor skrues skruen ud der holder bladet. Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op. Nogen der forstår ovenstående lange skrivelse og som kan hjælpe? 

Pft. 

Hilsen Anna 

29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Et billede eller to, vil gøre det meget nemmere at komme med løsningsforslag.


Vi prøver igen, i morgen --
Vedhæftede filer:

Hvis det er bolten her (se billede) der går løs, skal du spænde den noget hårdere, hjælper det ikke skal du nok have nogle nye spænde skiver.

Husk at rengøre alle anlægsflader omhyggeligt


Vi prøver igen, i morgen --

Det er lige præcis den bolt der ryger helt ud efter ca 30 SEK hvor maskinen er igang. Min mand strammede den ellers ok hårdt. Han må prøve igen. 

Vi har kun brugt den Max 5 gange siden køb så jeg er meget forundret over at noget allerede skal skiftes. Vi rengjorde ikke mere end at fjerne græs. 

Annonce

De plejer da at køre den vej rundt som spænder skruen ? ?


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja det virker underligt. Måske udsættere fra motor for bladet til at standse op således at bolten skruer sig ud.

Tjekkede i oliestand på maskinen inden første tur fra ny?


Elektronikteknikeren

Remmen er til fremtrækket på klipperen. På vores klippo sidder kniven på samme måde  Der sidder der en frikssionsskive mellem kniven og cylinderen som ,skruen går op i, og bladet, måske mangler den eller er sat forkert.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

@Gregeren 

Det med at noget laver modstand, forstår jeg og giver mening. Bare ikke hvad... Og da vi købte den fyldte vi olie på før brug. 

@kovas den blev leveret mere eller mindre samlet som jeg husker og vi har ikke taget en friktionsskive ud, men jeg tror ikke at der sidder nogen i. Jeg tager lige et par billeder mere. 

@Gregeren 

Det med at noget laver modstand, forstår jeg og giver mening. Bare ikke hvad... Og da vi købte den fyldte vi olie på før brug. 

@kovas den blev leveret mere eller mindre samlet som jeg husker og vi har ikke taget en friktionsskive ud, men jeg tror ikke at der sidder nogen i. Jeg tager lige et par billeder mere. 

Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis