Korrespondance afbrydere

Hej

Er i gang med at udskifte følgende setup:

skydelysdæmper med korrespondance klikafbryder (lysdæmper: 2brun&blå(fase) sad i L indgangen, Grå i bølge med pil indgangen og sort i pil indgangen),

 (klikafbryder: 2brune(fase) sad i den røde klemme og sort i den brune. 3. klemme var ikke brugt, grå kabel sad i samlemuffe, ubrugt) 



med setup der hedder

2 korrespondance afbrydere.

Jeg har fjernet fjeder fra klikafbryderen, skaffet en ny kor. afbryder, lagt kabler i (type B) men har opdaget at der altid er strøm i den sorte kabel, også når begge ender ikke er i afbryderen. Jeg kan se at 2 sorte kabler samles i en muffe i loftet over lampeudtaget. Der kan jeg også se at 2 grå kabler samles i en muffe sammen med en rød kabel som så hedder M1 i lampeudtaget.


Problemet er at der er strøm i de brune kabler og også i den sorte. Er der noget logik i det som jeg overser? Der skulle jo gerne kun være en strømførende kabel, en korrespondance ledning og en mellemledning, ikke?

Er der en helt anden løsning jeg ikke kan komme i tanker om?


På forhånd tak for alle input

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvordan måler du det, med en Harald skrald polsøger ? ? De lyser bare man stikker den i røven på en murerarbejdsmand   Undskyld

Den sorte skal i den røde klemme i begge afbrydere og være samlet i lampedåse. 

Den grå skal i en anden klemme i begge korrespondance og skal fra begge sider i M1 i lampeudtag. 

Og så skal den de brune i den sidste klemme. Hvis den lyseblå blot kommer fra en brun nede under i stikk. skal den i sammen med den brune igen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Haha ja ok har set bort fra strøm i den sorte ledning, forbundet afbrydere til b korrespondance og afprøvet med et primitivt setup med en pære på. Bingo det virker som det skal

Tak for råd

Lige for god ordens skyld et billede af måleren jeg har brugt. Har haft den siden jeg husker, aner ikke hvor den blev købt henne

Det er netop den type der lyser som jeg så frejdigt skrev. De dur ikke til måling overhovedet. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis