Køkkenfornyelse på budget

Hej Alle!

Jeg vil rigtig gerne opdatere mit køkken lidt, men er studerende, så har et meget stramt budget!

Jeg har overvejet at skifte lågerne i mit køkken og er kommet frem til, at man kunne købe nogle plader i byggemarkedet og skære dem til selv. Men hvad vælger man? 

Spånplader? --> Klart de billigste plader, men bliver det pænt, og hvordan med kanter og maling?

Melaminplader? --> Dyrere, men måske mere egnede som køkkenlåger?

Andet?

Vil gerne kaste mig ud i et gør-det-selv-projekt, men er ret uerfaren, så ville sætte pris på gode råd! 


Hej Alle! Jeg vil rigtig gerne opdatere mit køkken... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Køb en god krydsfiner, skær dem efter de gamle mål. De kan så males eller lakeres alt efter om man vil se træet. Evt. Ludbehandles så de bliver lyse.


Elektronikteknikeren

Angående ludbehandling af krydsfiner:

Bemærk at det er kun limen der er vandfast, og kun i vandfast krydsfiner. Fineren buler lystigt når den udsættes for ludbehandling, som forudsætter rigeligt med vand.

Det kan undgås ved knivskåren finer til apetering. Skrællet finer som er standard hos de sædvanlige byggemarkeder er ikke egnet til behandling der forudsætter vand.

Bare for en god ordens skyld - knivskåren finer af bare nogenlunde kvalitet koster kassen.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvis du ender med f.eks. at lave det i krydsfiner, så husk de fleste større byggemarkeder kan skær pladen ud for dig for 20 kr per snit. Så sikrer du udskæringen er snor lige og står skarpt. Plus man kan transportere lågerne selvom man ikke har varevogn.

Så få lavet mål inden du tager ud og køber træ.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også