Køkkenfornyelse på budget

Hej Alle!

Jeg vil rigtig gerne opdatere mit køkken lidt, men er studerende, så har et meget stramt budget!

Jeg har overvejet at skifte lågerne i mit køkken og er kommet frem til, at man kunne købe nogle plader i byggemarkedet og skære dem til selv. Men hvad vælger man? 

Spånplader? --> Klart de billigste plader, men bliver det pænt, og hvordan med kanter og maling?

Melaminplader? --> Dyrere, men måske mere egnede som køkkenlåger?

Andet?

Vil gerne kaste mig ud i et gør-det-selv-projekt, men er ret uerfaren, så ville sætte pris på gode råd! 


13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Gå i HTH eller IKEA og køb deres billigste låger der passer i højde og bredde det andet kan ikke betale sig i tid og penge

Er der ikke låger på nu, kan de ikke renoveres?

Jo, men jeg bor til leje, og køkkenet skal være i samme tilstand som ved indflytning når jeg en dag skal flytte

Hvis du bor til leje så lad være at gøre noget. Evt. noget film man kan pille af igen.

Velkommen på lds.

Det drejer sig lidt om mindfullnes. Altså hvad du selv tænker, det skal du opleve. Så hvis du tænker på at det er et ok køkken så vil du også opleve det. 

Så lad det være som det er, tænk på at det er et ok køkken, og brug så penge og energi på noget andet sjovt. 

Hvis du maler det skal det vel renses for maling når du fraflytter ? ?


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tænk på at hvis du selv vil lave låger af en træplade, så skal du kunne save 100% lige og  vinkel og kunne lave skarpe kanter. Du skal kunne lukke enderne af med melanin-bånd ellers ser det grimt ud, du skal kunne fræse huller til beslag, måske endda runde huller. Jeg tror det er rigtig svært at lave et pænt resultat.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Prøv at tænke på andre ting i køkkenet, der kan give "et pift" - og lad lågerne være.. Eller sæt nogle sjove motiver på med noget aftageligt film

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Min søn stod i sin tid i samme situation. Studerende i en lejebolig med et bedaget køkken.

Lejekontrakten  indeholdt også en klausul om samme tilstand som ved indflytning, fratrukket almindelig slidtage.

Min søn kontaktede administrationskontoret, hvor de aftalte han kunne male låger og rammer. Det blev betragtet som vedligeholdelse og kunne dækkes af beløbet på vedligeholdelses kontoen.

Tal med administrationskontoret. Måske er der samme muligheder i dit tilfælde.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også