Bedste producenter af maling/træbeskyttelse?

Hej LDS

Jeg står for at opføre et sommerhus (bjælkehus), som selvsagt skal behandles. Umiddelbart skal det udvendigt have trægrunder og derefter heldækkende sort træbeskyttelse (oliebaseret efter entreprenørens anvisninger).


Indvendigt skal både lofter, vægge og formentlig også gulve males. Ergo skal jeg bruge fandens meget maling!


Jeg kan via mit netværk formentlig få særlige rabatter på Beck & Jørgensen, Flügger og Teknos, men vil gerne vide, om noget er bedre end andet???



Mvh. Kasper

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hold dig fra de billigste mærker som f.eks jemogfix så går du ikke helt galt i byen, personligt bruger jeg primært gori eller flugger.

Men dit spørgsmål svarer lidt til hvilken bil er bedst ???? En del af svarene er vist “religion”

Bjælkehytter er som regel af nåletræ, og så er terpentinholdige oliemalinger ikke optimalt.

Harpiksen i nåletræ har antiseptiske egenskaber som forringes betragtelig når harpiksen krystalliserer ved kontakt med terpentin. Første tegn på nedbrydningen er når harpiksen "sveder" gennem malingen.

Brug oliemaling uden terpentin. Du kan til nød bruge cellulosefortynder, men det er kun en nødløsning.

De nye vandbaserede oliemalinger er gennem de sidste år blevet betydelig bedre. Deres diffusionsåbne egenskaber, hvilket er nødvendige ved træfacader, er mere stabile i takt med erfaringerne er omsat i bedre produkter.

Beck & Jørgensen har jeg gode erfaringer med. Desværre har jeg også dårlige erfaringer med Flügger.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ja, Flügger er i den grad ved at falde af på den, hvis du spørger mig. Der hænger pris og kvalitet slet ikke sammen længere. Når vi taler udendørs produkter i hvert fald.


Elektronikteknikeren

Gori eller deres Pro serie i j&f. Meget maling for pengene. Jeg er på arbejdet tvunget til at bruge alt i flugger , på maleropgaver . det er overvurderet og spild af penge, syntes jeg .

Den bedste udendørsmaling du kan få er efter min erfaring Tinova vx fra nordsjö. Da malingen indeholder olie behøver du ikke give grundingsolie først https://malinglageret.dk/nordsjou-2...-1040.html Vil sige den 100% er værd at smide de ekstra penge efter

bedste vægmaling til glatte vægge er dyrups robust serie http://www.dyrupfarver.dk/webshop/1...robust-07/

ellers er de gængse gode mærker fine som nordsjö, b&j, dyrup, flugger, sigma og pp.. fluggers priser er dog for høje ift hvad de sælger.. der er de andre mærker bedre


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler

Jeg ville skrive en mail til dem her https://www.jotun.com/dk/da/b2c

Og spørge om deres mening, og samtidig om en eventuel rabat. Det er norsk, så de burde forstå dansk

Fedt med så mange gode svar!! Lyder til at B&J er at foretrække.


Nogen der har erfaringer med Teknos?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også