Dør binder

Hej. 

Jeg har et problem med en dør, der binder. Den binder i den side, hvor håndtaget sidder. Problemet er at karmen er let "bananformet", så den tættere på døren i midten (hvor den binder) end i top og bund. Spørgsmålet er om der nogen som har nogle  lette tips til, hvad man prøve inden jeg piller hele karmen ned og forsøger at rette det på den måde. 

På forhånd mange tak for hjælpen.


Mvh


Christopher


Christopher
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

- Prøv at finde karmskruerne og se om du kan give dem et nøk. 

- slib døren hvor den binder - nogle gange er det meget lidt der skal til. 

- Brug en/to Karmskruer for at få karmen længre ind- der fåes nogle der bores ind i beton og mursten uden plug, dvs bor igennem karmen og skru direkte i (hvis du ved du kan nå fast materiale.  

- Brug en hængselretter, og se om du kan få døren lidt væk fra karmen - fungerer bedst med ældre døre, med store udvendige dørhængsler.


Mvh Troels

Når dørkarmen "buler ud på midten", tyder det på at den ikke er sat rigtigt op. Prøv at fjerne dørgeriktet hvor det er galt. Måske er der kiler andet der prøsser karmen for langt ud. Er karmen "skummet", så fjern skummet og ret karmen op, og få den fikseret. Hvis du "skummer" igen, så skal du have noget modhold indtil skummer er færdigekspanderet.


Søren O

Tak for forslag. Jeg fandt karmskruerne og gav dem en omgang. Det hjalp meget. Samtidig skar jeg lidt (2-3 mm) af bunden af karmen, da den spændte ned på et støbt gulv. Det håber jeg har løst problemet. 

Endnu engang tak for jeres forslag. Det var en stor hjælp.  


Christopher
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis