Hjælp til Salamander kedel

Hej alle

I husstanden har vi os et salamander dfj olympus kedel som vi har været glade for, det har "altid" kørt som det skal og varmet vandet op til 70grader.

Dog det seneste halve år, har det forringet sig selv   og jeg kan ikke regne ud hvorfor..
Jeg har prøvet at rense det, og rørene, tætnet rørene hvis der har været lidt utætheder, men det vil simpelthen ikke mere som førhen.

Problemet er at vi starter omkring 20 grader om morgen, når vi fyre op 1 gang, ender vi på 30 grader, anden gang 40 grader, 3 gang 50 grader, og hvis vi er heldige kan vi få den op på 55 grader, men så slutter det også her.

Vi fyre udelukkende med træ, og det er helt tørt, vi har ikke problemer med sod eller lignende, luftvejene nedefra og op er frie, så den burde få nok luft, selv med spjældet helt åbnet er der heller ingen forbedring, udover træet brænder hurtigere ud.

Hvad gør vi? Nu nærmer vi os desværre snart den lidt koldere tid, og ville egentlig gerne slippe for at brænde så meget unødvendigt træ af, når jeg ved den har taget mindre førhen og givet mere.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du tjekket om skorstenen er fri for fuglereder?

tag din telefon og tag et billed op i skorstenen. Tjek derefter at renselemme er tætte.

Prøv evt. at tænde op med en avis i nederste renselem, der skal være godt sug i til en salamander

Hej subwoof

Det glemte jeg, skorstenen er også tjekket, og renset, der burde ikke være noget hverken fra røret i fyrrummet ud til skorstenen, og heller ikke udenfor nede fra og op..

Jeg har godt mistænkt det med sug, men burde vi så ikke have haft set til problemet tidligere?

joo det burde du måske nok, men kommer også an på vind og vejr. de sidste dages reng har nok kølet skorstenen af.

Jeg ville prøve det med avisen først, og se hvad der sker.

Må prøve i morgen og se hvad der sker :-)

Hej igen

Beklager lange tid der måtte gå. Avisen er prøvet den burde få nok luft... 

Vvb? Vandvarmsbeholder ? Vi har en på 1200l som er isoleret, tror det er en gennemstrøm er ikke ret teknisk på det 

Så tror jeg I har en aku-tank. Jeg skal lige have noget helt på plads. Er det kedeltemperaturen i bøvler med at få op, eller er det - det varme vand i tanken det kniber med at få op i temperatur.?

Ps. Er det med naturlig cirkulation eller er der pumpe på anlægget ?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis