eltislutning - vådrum - vaskemaskine

Vi er flyttet ind i et rækkehus, hvor vi skal have installeret en vaskemaskine på badeværelset. Der har været installeret en før. Mit problem er, at der hvor ledning fra vaskemaskine skal installeres er der som i ser på billeder en indbygget box hvortil ledningerne er ført - og over denne er der et gråt dæksel uden nogen form form indgangshuller. Et blænddæksel. --- Dækslet er 12,5 x 9 cm og jeg har ikke kunne finde noget "dæksel" der kunne indsættes her hvori ledning fra vaskemaskine så kunne trækkes. Mit spørgsmål er er. Er det lovligt et bore et hul i blænddækslet og trække ledning fra vaskemaskine derigennem og derefter tilslutte det til de ledninger der allerede er i i



nde i boxen


bjarne
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Bor et passende hul midt i dækslet til en passende kabelforskruning.

https://www.greenline.dk/k/elartikl...orskruning

Tag den der hedder m20, så er du dækket ind, selv om den mindste også burde gå an.

Det er muligt du også kan få et komfur udtag til at passe hen over:

https://www.greenline.dk/k/elartikler/afbrydermateriel-div/400-volt-materiel/p/lk-komfurudtag-400v

Men jeg har ikke erfaring med den gule dåse, den er fra før min tid.

Komfur udtaget er dog det mest korrekte, såfremt det passer.


Elektronikteknikeren

Jeg tilslutter mig jetdirekt. Husk at købe et stik med, eller brug et komfurudtag.

Komfurudtag


fase

Det link som Fabrin har kommer desværre kun til dæksel for komfurudtag. Komfurudtaget er udgået. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 29-08-2018 11:47:03

Det link som Fabrin har kommer desværre kun til dæksel for komfurudtag. Komfurudtaget er udgået. 


 Ja, jeg skulle selvfølgeligt have kikket ordentlig efter. Det er vist nok det sorte, der er bogstaverne   .


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis