Brænde Vs briketter

Ja sagen er den, jeg har et par poser briketter. Havde gået med tanken om at gå over til briketter istedet for alm.brænde.

Muligvis det er mig det er galt med, men jeg synes ikke rigtig, at nå jeg fyrre op med briketterne. Så er det en svag varme der kommer i forhold til alm. Brænde.  Så skal der bruges flere briketter, så er idéen jo ikke så smart mere. 


Hvad er jeres forhold til at brugen af briketter? Har i nogle gode råd jeg kan tage med på vejen. 

Mvh. TurboTorben.



Ja sagen er den, jeg har et par poser briketter.... Vis hele indlægget
96 svar
 Følg tråden
Der er 90 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Frank Chr. skrev den 01-11-2018 16:14:11

..glemte lige - så 0,7 m3 a 620 kr svare til 1771 kr for et brændetårn - og så er du måske endda fri for at slæbe og stakke brændet ind i brændeskuret, men kan nøjes med at dække brændetårnet til med en presenning hvis det er tørt nok.   

 

God pointe. Men din konklusion fra tidligere var, at det slet ikke kan betale sig at fyre i brændeovn til de priser, sålænge man også har fjernvarme.


Frank Chr. skrev den 02-11-2018 09:35:17

Det kan det heller ikke må jeg fastholde. Faktisk er det dig og ikke mig der stirre sig blind på biobrændsel og absolut vil have skovbrænde som suplement til fjernvarme.      

 

Ja, det er bestemt mig der foretrækker brændeovnen, men jeg vil naturligvis ikke gøre det, hvis det kommer til at koste mig alt for dyrt.


En anden ting der taler i fjernvarmens favør er, at der er en fast betaling for afgifter af husets størrelse. 

Så jo mere du fyrer i brændeovnen, jo dyrer bliver den fjernvarme du bruger 🤔😇

Fandt lige det her tilbud på træbriketter i Nordjylland for hvem det nu kan have interesse   https://pillesalg.dk/vare-kategori/briketter/ 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis