Jeg ville ikke have rør til brugsvand i skunken, medmindre det er en varm skunk. Når hanen er lukket, så står vandet stille og stillestående vand i rør skal virkelig isoleres ekstrem meget (som i virkelig ekstremt), hvis det ikke skal fryse ved hård frost. Hvis frosten er hård nok og perioden uden forbrug lang nok, så fryser det formodentlig alligevel.
Ved radiatorrør derimod, så vil der oftest ved hård frost også være en radiator, som er bare lidt åben og dermed i cirkulation i rørene, hvorved risikoen for frostsprængning er nærmest ikke eksisterende.
Og hvis cirkulationen skal køre hele tiden, så ja - der er et væsentlig varmetab.