Kompressor

Hvad hedder den del på en kompressor hvor du kan stille trykket som kommer ud igennem slangen ?

Jeg tror nemlig ikke den sender det tryk ud den skal, og ved min sømpistol står der max 8 bar, men når den så står på 8 bar, den blå/røde der, så virker pistolen slet ikke.

Kan i hjælpe?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

du skruer bare op , indtil din sømpistol virker , du må ha et manometer på din kompressor hvor du kan se trykket,!

de tal der står på reguleringsskruen  kan du ikke bruge til noget

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Jeg er bare bange for at ødelægge sømpistolen hvis trykket er for højt. Kan man købe sådan en ventil med manometer monteret på? Og hvad hedder sådan en?

De fleste hobbykompressorer går kun op til 8 bar, så chancen for at ødelægge sømpistolen er lille.

Jeg har været ude for, at den omtale reduktionsventil på min kompressor "satte sig" i lukket stilling. Jeg afmonterede den, og satte lynkoblingen på igen. Den virker helt fint. Dog har jeg et manometer, som jeg aldrig kigger på.   

Træd ikke på mine ledninger :o)

Det må hedde en trykreduktionsventil. For at få en ide om hvilket tryk der er på afgangssiden af ventilen er det nødvendigt med et manometer. Trykket i kompressortanken kan være højere (aldrig lavere) end trykket på afgangssiden af trykreguleringsventilen.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis