Tørretumbler, vandtank er fuld

Efter en lang og tør sommer, hvor tørretumbleren ikke har været i brug, siger den pludselig, at "vandtanken er fuld", og den vil ikke køre. Jeg har skruet bagbeklædningen af, og i en lille beholder bagpå (hvor pumpen og en lille flydesensor sidder), var der eddike fra en afkalkning jeg har udført, sikkert før sommeren... :-( 

Kan det være sensoren (der er pakket helt ind i plastik) eller pumpen, der er gået - måske fordi den har ligget i eddike?

Modellen er Whirlpool HSCX 80426 og den er knap 3 år gammel.

Jeg tror at pumpen er denne
https://www.4whirlpool.dk/tumble-dryer/pump/product.pl?pid=3307324&path=634351&refine=pump 

men jeg kan ikke finde sensoren... 

Findes der en rar sjæl herinde, der kan hjælpe?

Når jeg ringer til support ved de ingenting, men vil sende en tekniker (til en startpris på 1000 kr)

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jamen - - -  er vandtanken ikke den skuffe øverst foran du skal hive ud og tømme. Jeg har aldring hørt om at man skal afkalke tumblere. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har nu heller ikke nogensinde afkalket min tørretumbler. Kan man det - og hvorfor skal man ??

Min kondens tumbler er sat direkte til afløbet så der ikke skal tømmes vandtank.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Jeg har selvfølgelig tømt vandtanken, men maskinen tror stadig at den er fuld, og den vil derfor ikke køre

Der sidder også hvad der formentlig er en capacitiv føler oppe ved tanken et sted, som registrerer om tanken er fuld.

Har du tjekket at flyderen i bunden kan bevæge sig frit?


Elektronikteknikeren

Det er det.


Elektronikteknikeren
Kristian Lomholdt skrev den 01-09-2018 09:04:31

Tak :-) Den kan frit bevæge sig...

 Tjek ledningsforbindelser og stik mellem vandstandsmåleren og styreprintet.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis