Volvo Penta 6cyl med Bosch EP/RSV250 Dieselpumpe

Så har han gjort det igen nyervervelse med en diesel pumpe der ikke vil slippe gassen går med fuld omdr. sider fast i reguleringen kan den fåes løs uden at jeg skal sende pumpen ind vh Jan


Jan Pedersen
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Janmvcasanova skrev den 26-08-2018 21:20:07

Så har han gjort det igen nyervervelse med en diesel pumpe der ikke vil slippe gassen går med fuld omdr. sider fast i reguleringen kan den fåes løs uden at jeg skal sende pumpen ind vh Jan

 Du kunne eventuelt lette låget over regulatoren og se på sagerne. Jeg kunne tænke mig til det er en gaffel der ikke sidder rigtigt efter en adskillelse af nogle folk, der har ville have at motoren skulle ose lidt mere. (læs måske kunne yde lidt mere).

Husk lige det skal samles rigtigt igen, ellers .................................. !!!     

Pøj pøj.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

jo det skal vel altid samles rigtigt men det vil sige jeg skal tage enden af pumpen og så kigge på det det der skulle være sket er at der har været saltvand hen over pumpen efter et næsten total forlis men hun har så bare ligget i ca 2 år jeg har for 1 år siden hældt petroleum i bagenden af pumpen men der er 1 eller 2 fjedere der er blevet væk der var en verdensmester der lige skulle lave den for tidligere ejer men jeg kigger på det i dag vh maskinmester Jan Pedersen


Jan Pedersen

du mangler nok retur fjedren. sidder fast i lådet til regulatoren.

men hvis du skiller den af, så tag også låget af pumpen. Så kan du se om tandstangen indeni kan gå frem og tilbage. og at den roterer alle elementer.

men hvis den leverer diesel på alle elementer ens, så det nok et regulator problem. 

kan se dit post nummer ikke er så langt fra mig, jeg kan muligvis godt se på den. Men vil lige påpege jeg ikke er diesel mekaniker, blot erfaren gørdetselv og traktortrækker

Janmvcasanova skrev den 27-08-2018 06:39:29

jo det skal vel altid samles rigtigt men det vil sige jeg skal tage enden af pumpen og så kigge på det det der skulle være sket er at der har været saltvand hen over pumpen efter et næsten total forlis men hun har så bare ligget i ca 2 år jeg har for 1 år siden hældt petroleum i bagenden af pumpen men der er 1 eller 2 fjedere der er blevet væk der var en verdensmester der lige skulle lave den for tidligere ejer men jeg kigger på det i dag vh maskinmester Jan Pedersen

 Oh ha da da da.      Så skal du bare have fat i de manglende stumper inden .................................  Der vil det nok være billigst at finde en donerpumpe med samme type regulator.    

Subwolf syntes at have betydeligt mere styr på de pumper og gætter jeg ikke rent galt, ved han også hvor du kan finde de manglende stumper.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Ja det er lidt et problem hvis man bare rykker sådan noget fra hinanden. Jeg vdste heller ikke hva jeg lavede 1. gang. Til gengæld var jeg meget nøje og noterede mig alt det jeg kunne. 2. gang går noget nemmere.

Dele kan bl.a. fås hos bosch diesel service. Ellers er der steder som Star diesel ( de er super hjælpsomme, dog på engelsk/italiensk) og selfølgelig ebay.

Er der blot retur fjederen der er forsvundet så det billigt. Men når du skriver den har været under vand, så bliver jeg mere bekymret. 

Sving klodser og deres fjedre og styr kan nemt ruste

Hvad er dette for en Volvo Penta kan Diesel pumpen PES6A75B320RS pilles af uden de store problemer den skal sendes ind for renovering se billeder vh god dag Jan


Jan Pedersen

Det skulle værer en D47B motor hvad yder sådan en hvad er forbrug ved fornuftigt sejlas ?? Mvh Jan



Jan Pedersen

Hvis din formodning er korrekt, er det en temmelig gammel sag fra før 1963. Slagvolumen er på 4,7L og den skulle yde små 80 hp.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Janmvcasanova skrev den 08-09-2018 11:39:11

Det skulle værer en D47B motor hvad yder sådan en hvad er forbrug ved fornuftigt sejlas ?? Mvh Jan


 Glemte helt forbruget. Du skal nok regne med en så gammel sugemotor "sluger" et sted mellem 190 til 210 g/hp. Men hvor meget motoren forbruger ved fornuftig sejlads er der alt for mange ubekendte til jeg tør spå om.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis