Faskine (hvad må man selv lave?)

Hej alle


Jeg bor i et 1-plans hus fra 1968 af

Da jeg overvejer en tilbygning om 2-3 år og i samme omgang har fået oplyst af min kommune at der ikke må kobles mere regnvand til kloaken, overvejer jeg i stedet at få det hele separeret med faskine. 

Men hvor meget af denne process må man selv gøre/lave?

Pt. er der 3 nedløbsrør koblet på hver deres sandfangsbrønd (markeret med blå) samt 2 nedløb der føres direkte ned i kloaken (markeret med rød)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Mener da du selv må lave det hele, bare du overholder de gældende afstandskrav til bygninger og skel.

Men ring og tag en snak med den tekniske forvaltning


Vi prøver igen, i morgen --

Du må gerne lave faskinen samt trække rør der til. Dog skal du være opmærksom på, at gældende lovgivning bliver overholdt - det er dig, som står til ansvar for det.

Dog er jeg 99% sikker på, at du ikke må blænde de nuværende rør af som er tilsluttet kloaken. 



/K

Ja netop. Du må lave det hele selv, men du skal have en autoriseret kloakmester til at afblænde de nuværende tilslutninger til kloaken. 

Hvis du selv graver op, er det nu en "smal sag" for ham at blænde af.

Din kloakmester skal også sende en ny tegning til kommunen "som udført", så der er styr på hvad der er tilsluttet deres system. Måske du er så heldig at bo i en kommune, hvor du kan få en del af tilslutningsgebyret tilbagebetalt ved at lade regnvandet løbe i faskine.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis