Afløbspumpe til bade værelse.

Jeg har et værksted jeg godt kunne tanke mig et badeværelse i. Problemet er bare at jeg har eget kloak at grunden skråner og tanket ligger  1 meter højre end gulvet i værkstedet og er ca 25meter væk. Hvordan kan man lave det.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du tilslutter en kloakpumpe med kværn som i en skurvogn. Fra kværnen tilsluttes en slange eller et PEM rør.


Søren O

Prøv at søge på toiletkværn eller afløbspumpe på f.eks. vvs-eksperten.dk


Søren O

Er det bare sådan en her man skal købe derefter 25m 32mm rør i jorden op til tanken.

https://www.billigvvs.dk/Afloeb-kloak-Afloebspumper--SFA-Sanipro-afloebspumpe-(velegnet-til-toilet,-haandvask,-brusekabine-og-bidet)-301157.html?gclid=Cj0KCQjwn4ncBRCaARIsAFD5-gWOl4ShQoFQqd1gCYamJvQXI3A42jO3mN6wpw-LSu_gUNRk9rNqvHIaAuHyEALw_wcB

okay. den jeg har fundet skal monteres direkte bag toilettet. kan man få en der kan monteres i en hul ved siden af badeværelset. da den pumpe jeg linker til kræver at brusekabinen er 13cm over tilslutning på pumpen. jeg vil helst at gulvet har samme højde i hele badeværelset.

Det er vel bare sådan en her jeg skal bruge.

http://www.saniflo.dk/upload/products/7/sanipack-126-notice-livret-web-122014.pdf

Søren O skrev den 26-08-2018 09:32:33

Du tilslutter en kloakpumpe med kværn som i en skurvogn. Fra kværnen tilsluttes en slange eller et PEM rør.

 Hej Søren.

Hvilken slange skal man bruge? 
I skurvogne bruges almindelig 1" slange altså de lidt større haveslanger. Skal det graves ned kan man bruge trykfaste PVC rør. De købes i 5 m længde og koster ca. 65,00 kr/m 
Husk at der ikke må komme andet end toilet papir i ud over det " almindelige" Hvis der kommer bins eller klude i så er det et H........ at rense. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 24-02-2023 17:18:05

I skurvogne bruges almindelig 1" slange altså de lidt større haveslanger. Skal det graves ned kan man bruge trykfaste PVC rør. De købes i 5 m længde og koster ca. 65,00 kr/m 
Husk at der ikke må komme andet end toilet papir i ud over det " almindelige" Hvis der kommer bins eller klude i så er det et H........ at rense. 

 Kan pem rør bruges? 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis