B&s motor sprutter

Hej...er der nogen der har et bud på hvorfor min b&s motor 3,5 HP sprutter sådan?

Tank,karburator,luftfilter og tændrør er blevet renset i vinters...

Den er også blevet svær at starte syntes jeg...

Mvh Henrik 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er faktisk utroligt svært og høre noget forkert på den optagelse når du holder optageren i næsten mekanisk forbindelse med maskinen. Ydermere er det så rystet det er svært at se noget. 

Men lad mig i stedet spørge om motoren kan lave noget uden det giver udsættere ?

Kan den ikke det, formoder jeg motoren går vel magert. Der vil jeg foreslå du justere den skrue der sidder under luftfilteret en smule ud så blandingen bliver lidt federe.

Ellers kan et nyt tændrør også tit også gøre mirakler på sådan en gammel svend.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ja ved godt det ikke lige er den bedste optagelse  men syntes nu godt man kan høre at motoren “slår” især ved halv gas....

Den kan godt arbejde når man får den igang,syntes bare ikke det lyder sundt,der sidder også nyt tændrør i...

Har hørt at det måske kan være pakningen mellem karburator og tank der er dårlig,så må have det efterset engang ved tid,kan ikke huske hvordan det så ud sidst..

Men tak for dit svar  

Ok med lyden, hvis du mener det er en mekanisk lyd du kan høre ville et olieskift måske gøre underværker.

Den du kalder "pakning" er en membran der pumper benzinen op til venturerøret, der forstøver benzinen. Ydermere sidder der et par flapper i den der virker som tilbageløbsventiler og bliver de stive lukker de knap så godt og motoren får en magre blanding.

Jeg ville dog stadig prøve som det første at  justere den føromtalte skrue en  smule ud, så motoren nemlig en smule federe blanding. 

By the way, starter motorer den type karburatorer altid bedst på en fuld tank.

Pøj pøj med fejlfindingen.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis