Buck 8 HK vil ikke slukke med nøgle

jeg har ikke forstået hvad der bliver aktiveret når jeg slukker min mortor med nøglen den vil kun stoppe manuelt  hjælp

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvordan stopper du den manuelt? Jeg kende ikke din Buck, men vil tro at der sidder en stopspole ved dieselpumpen. Et foto vil hjælpe.


Søren O

jeg har fundet ud af det er en Stop magnet. som får strøm når nøglen drejes mod venstre den var ikke fjederbelastet så den har nok ødelagt stopmagneten motoren stoppes manuelt ved at vippe et lille håndtag der sidder over luftindtag

De stopspoler jeg kender, skal have strøm for at motoren kan starte, og holdes igang. Så snart der afbrydes for strømmen, eller strømmen forsvinder, stopper motoren.

Du må igang med at finde ud af hvordan det virker. Sidder stopspolen løs, eller er (stang)forbindelser løse, kan det hindre din motor i at stoppe. Du kan sikkert se funktionen ved blot at tænde og slukke for "tændingen". Det kan selvfølgelig også være elfejl, eller en defekt spole.


Søren O

Stopspolen på Bukh får netop strøm, når nøglen drejes mod venstre. Bliver nøglen stående i den stilling, har jeg oplevet, at strømmen til spolen totalt tømte startbatteriet, fordi ejeren ikke afbrød hovedafbryderen til batteriet.


Finnband

Muligvis det der sket for mig og ledning til den blev meget varm så den røg 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis