Krympeflex - hjælp ønskes

Jeg er blevet nøgleansvarlig i min gymnastikforening. Det indebærer at holde lidt styr på en række skolers nøgler og nøglechips, som udleveres til de frivillige instruktører. Jeg har vedlagt et foto af nogle af dem nedenfor. Problemstillingen er, at flere skoler ikke nummererer disse nøgler og chips. Derfor bliver de let forbyttet instruktørerne imellem. Derfor ønsker jeg at kunne synligt give dem et bogstav og et nummer. Det skal heller ikke nemt kunne slides af og heller ikke blive for besværligt.

Mit første forslag er at bruge klar krybeflex med lim, hvor jeg lægger et lille papirmærke ind under. Det eneste jeg kan være lidt nervøs for er temperaturen af luften fra varmeblæser i forhold til elektronik i chip. Men jeg ser at krybeflex krymper ved omkring 130 grader, så man om man kan styre lufttemperaturen til omkring 200 grader - så skulle det vel gå godt - eller?

Har du et andet forslag?

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad med en Label eller Præge maskine? Det er nemt at erstatte mærkerne og det kan nemt ændres på sigt. Der findes de her Nøgle skilte, de ville løse problemet med nøglerne.

Tak for svar. Alle de her dele har et hul til en nøglering. Instruktørerne vil typisk have nøglen ind i et større nøglebundt. Derfor tror jeg at et nøglevedhæng nemt går tabt eller bliver adskilt fra en nøgle eller nøglechip. Så jeg ser helst på en løsning der hænger mere sammen med nøgledelen. "Præge-maskine" er det ligesom kan fræse små tal ind i overfladen?

Man kan jo printe med f.eks. Dymo tape. Men der kan også købes en ret billig gravør pen, så kan man lave hvad ens håndskrift rækker til.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg tror ikke helt, at Dymo tape vil blive sidende stabilt på f.eks. et nøglehoved, eller nogle af de viste plastdele. Jeg forstår, at en prægemaskine er noget tilsvarende som skriver på Dymo tape. Desuden har jeg nu lært, at noget hedder en gravør pen. Den løsning vil jeg lige tænke lidt over.

Måske skal jeg bemærke, at jeg forventer at skulle mærke ca. 120 emner. 

Er min foreslåede løsning bare ikke særlig god? Tænkte her at printe med min almindelige læserprinter på labelpapir. Klippe ud i små labels. Og derefter gøre noget lignende som på denne video:

Annonce

At bruge en gravørpen tiltaler mig faktisk meget efter at have set et par små videoer på youtube. Det virker på en måde meget enkelt og let at gå til. Håber ikke, at der er for mange faldgruper. Jeg vil få brug for at gravere bogstaver som er max 4 mm høje som er rimeligt genkendelige, men det behøver ikke at se smukt ud. Er denne meget billige gravørpen OK at bruge? https://www.gemmas.dk/shop/gravoerpen-218p.html

Jeg har arbejdet som elektriker på flådens skibe, og her brugte vi en prægemaskine, der kunne skrive på et messing bånd, der så blev sat fast på kablerne med 2 stykker messing tråd (det ville jo nok kunne overleve et atomangreb).
Det er måske overkill når det er til en nøgle, men et simpelt skilt og prægebogstaver og tal og en hammer, kan vel nemt lave de skilte du skal bruge, og så sætte dem fast med en strips.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

PinkHenrik, tror du ikke at disse messingskilte vil være for store og rive bukselommen i stykker om de blev sat på de viste nøgler og chips? Jeg har ikke helt indtryk af, hvor små de messingskilte kan være.

Jeg vil godt høre lidt mere om gravørpenne, så måske slår jeg så op med anden overskrift.

de 2 "nøgler" til højre er dallas key/ibuttom og de findes faktisk i forskellige farver så man kan gruppere.

https://svane-el.dk/da/kort-brikker...e-r%C3%B8d

dette kræver blot de skal kodes ind i det system man nu bruger.

ulempen med dallas key er har man nøglen og ved hvor den er til så kommer man ind.

med  proximity kan man kombinere med brik + kode for at komme ind.

disse nøgler fåes bla i kredit kort str 

formoder din mærkning ikke indebærer at du skriver hvor de hører til.

bliver der lavet papir på hvilken nøgle der udleveres til hvem, brikkerne har et unikt nummer så man i adgangs systemet kan se hvem der logger ind med hvilken key.

mht mærkning af den gamle ruko nøgle til venste så findes der nogle plast hætter man kan sætte på nøglen.

Tak for oplysningen, jetdirect.

Jeg ser et andet problem. Der findes en kode på hver "key", som er graveret med meget lille skrift på metallet. Ingen kan læse det uden kraftig loop - og pedellen på en skole kan ikke relatere den kode til noget i hans system. 

Man er jo interesseret i, at man kan spærre en "key", hvis den bliver væk. Det kræver at man nøjagtigt ved hvilken, som er blevet væk. Når alle "keys" ligner hinanden uden nogen synlig identifikation, så bliver de meget let forbyttet mellem medarbejderne. De kan jo oftest lukke op til de samme steder. Når så en key bliver væk, så kan det reelt give rod og det kan blive svært og sige nøjagtig hvilken, som er blevet væk. Det er derfor jeg vil have en synlig kode på dem. Skolens pedel synes tilfældigvis bare ikke helt, at det er hans problem.

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis