Reparation af betongulv

Ude i mit værksted har der ligget noget meget tyndt kork-look plastic gulv oven på betongulvet. Min plan var at fjerne plastic laget, og så male betongulvet. Men nu da jeg har taget plastic'en af, viser det sig at betongulvet nedenunder ikke har det ret godt. 

På et at billederne kan man se at der ligger et stykke træ i den største af revnerne, som er pilråddent. 

Hvordan skal jeg reparere det gulv, så det bliver klar til en gang maling?


Billeder:
https://photos.app.goo.gl/CjzrYNBRYep5TXz66

 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ligner betongulv støbt i felter, for at det ikke skal revne. Det har tidligere været almindeligt at der var lagt træ som adskillelse mellem felterne. Det kunne tyde på at dit værksted er relativt stort. 

Jeg vil foreslå en afrensning -eventuel en let slibning af overfladen, og så fuge alle samlingerne inden maling.


Søren O

Det er ikke så stort, jeg vil gætte på 10-12 kvm. 

Jeg håbede faktisk at jeg kunne nøjes med at spartle det. Det rådne træ det skal jeg vel tage op? Og er det så fint at spartle det med noget alm. cement evt tilsat lidt fliseklæb?


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Nu har jeg fået spartlet hullerne med noget tørbeton jeg havde liggende. Det er nu tørret, og jeg skal have givet gulvet en slibning.. Hvad skal man slibe med? 

Har forsøgt med en giraf sliber samt min excentersliber. Men sliberondellerne bliver ædt på ingen tid... Vil man kunne anvende sådan nogen her? https://www.harald-nyborg.dk/p2227/loese-fiberskiver-10stk-k36

Nix, du skal have en diamant slibekop. Fås samme sted. Du kan evt. Prime gulvet og give det armeret gulvspartel før du maler.


Elektronikteknikeren

Beton slibes med diamanter. Du må ud og leje en maskine. Et større byggemarked og materieludlejningsfirmaerne har dem.


Søren O
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Det er bare meget at leje en maskine for at slibe 10 kvm gulv. Ellers skal jeg måske bare leve med en lidt grov struktur... det kan jeg vel godt.

https://www.jemogfix.dk/falke-diamantslibeskive-oe-125-mm/3113/9043737/


Elektronikteknikeren

Men den er til en vinkelsliber.. Kan jeg slibe en plan overflade med den? I så fald er det jo ligetil... 

Ja da.


Elektronikteknikeren

Cool. Kræver det at vinkelsliberen kan indstilles i hastighed? 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også