Jablotron 100

Hej

2 spørgsmål til  Jablotron 100

1 Hvad skal man kigge efter på centralerne? Af specifikationer

Varenr: 46050 JA-101K-LAN Central / indbygget GSM/LAN sender / Varenr: 46601
Varenr: 46070 JA-106 K Central / indbygget GSM/ LAN sender / Varenr: 46606

Jeg skulle have alarmen til at køre sammen med mit i IHC

Eller skal man kigge efter en hel 3. Central

Er fx processor hastigheden ens?  

2.  Er det til selv at programmere en Central som slutbruger?

Hilsen MartinG

Går og roder med lidt af hver : -)
Hej 2 spørgsmål til  Jablotron 100 1 Hvad skal... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Godaften : -)

Endnu en gang tak for dit svar.

Hej,

Du kan ikke selv optage stemmer.

Du kan sagtens trække et relæ, der kan tåle 230V på kontaktsættet. Jablotron har i øvrigt også 230V-relæer, bl.a. Til montage på din-skinne.

Det lyder godt at de centralen kan trække relæ.

JA-120PW er en Kombidetektor. Den er ikke bedre egnet til kæledyr, end alle andre.

Det er jo det når man har kæledyr. (håber ikke der ville komme for mangen blinde alarmer) 

Hvis du er nervøs for, at nogen udkobler din lysgruppe til udendørslyset, så monter centralen på samme lysgruppe. Det giver ikke mening, at centralen har sin egen gruppe. Dens strømforbrug er ubetydeligt, og monteres den fx på samme lysgruppe som køle- og fryseskab, så overvåges 230V-forsyningen til dem jo også, i og med at centralen nok skal sladre, hvis strømmen ryger.

Nej jeg havde tænkt mig at, centralen skulle på samme HIF og gruppe som køleskab med vider, jeg tænker at ville lave noget med nogen udendørs sensor, som tænder noget indendørs lys og noget udendørs lys , hvor der sidder en udendørs kontakt som sidder på en  HIF og gruppe  helt for sig selv,  hvis de prøver at kortafslutte eller at sende modstrøm i kontakten håb om at slukke for lyset så få jeg en pus / sms besked om udkobling af dusørs kontakt

Bus-kablingen er nem nok. Du behøver ikke alle de dåser, - du fører blot dit bus-kabel fra detektor til detektor, som perler på en snor.

Nej måske ikke så mangen dåser :-), men om det er nødvendig at føre bus-kabel fra detektor til detektor eller om det kan gøres lidt lige som på tegningen, et bus-kabel til være  detektor? 

Hilsen Martin G.

Går og roder med lidt af hver : -)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis