Godaften : -)
Endnu en gang tak for dit svar.
Hej,
Du kan ikke selv optage stemmer.
Du kan sagtens trække et relæ, der kan tåle 230V på kontaktsættet. Jablotron har i øvrigt også 230V-relæer, bl.a. Til montage på din-skinne.
Det lyder godt at de centralen kan trække relæ.
JA-120PW er en Kombidetektor. Den er ikke bedre egnet til kæledyr, end alle andre.
Det er jo det når man har kæledyr. (håber ikke der ville komme for mangen blinde alarmer)
Hvis du er nervøs for, at nogen udkobler din lysgruppe til udendørslyset, så monter centralen på samme lysgruppe. Det giver ikke mening, at centralen har sin egen gruppe. Dens strømforbrug er ubetydeligt, og monteres den fx på samme lysgruppe som køle- og fryseskab, så overvåges 230V-forsyningen til dem jo også, i og med at centralen nok skal sladre, hvis strømmen ryger.
Nej jeg havde tænkt mig at, centralen skulle på samme HIF og gruppe som køleskab med vider, jeg tænker at ville lave noget med nogen udendørs sensor, som tænder noget indendørs lys og noget udendørs lys , hvor der sidder en udendørs kontakt som sidder på en HIF og gruppe helt for sig selv, hvis de prøver at kortafslutte eller at sende modstrøm i kontakten håb om at slukke for lyset så få jeg en pus / sms besked om udkobling af dusørs kontakt
Bus-kablingen er nem nok. Du behøver ikke alle de dåser, - du fører blot dit bus-kabel fra detektor til detektor, som perler på en snor.
Nej måske ikke så mangen dåser :-), men om det er nødvendig at føre bus-kabel fra detektor til detektor eller om det kan gøres lidt lige som på tegningen, et bus-kabel til være detektor?
Hilsen Martin G.