Forfradåse i tyk pladevæg

Hej alle

Jeg har en vægkonstruktion i mit køkken der består af 3 lag (krydsfiner - gips - gips) og er ca 45mm tyk. Det er væggen ind til naboen (rækkehus). Der sidder pt et par stikkontakter i væggen, hvor der er brugt Kaiser Europadåser. Men så vidt jeg kan se på specifikationerne for denne dåse, og også for LK's forfradåse, er, at de kun er godkendt til 7-40mm tykke vægge... Så det er vel ikke ok, at elektrikeren har brugt dem? 

Min næste udfordring er, at jeg gerne vil have fliser på den væg, dvs. væggen bliver ca 10mm tykkere... Hvordan vil en elektriker løse det? 


På forhånd tak for jeres altid gode kommentarer :) 



6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis dåsen kan sidde fast, er det vel OK. Hvis du lægger 10 mm. fliser på kunne elektrikeren  fjerne det bageste lag gips, så der kun er fliser, krydsfiner og et lag gips der, hvor kløerne skal have fat.


fase

Enig. Men man har læst, at det ikke er efter monteringsanvisningen.


fase

Tak for jeres svar. 

Krydsfineren er bagerst, altså mod isoleringen. 

Så det man ville gøre var at fjerne lidt af krydsfineren, der hvor kløerne er, for på den måde så ville kløerne kunne klemme på bagsiden af det inderste lag gips? 

Eller også kender elektrikeren et cowboytrick. Eller er det sådan, at du selv vil flytte dåsen, så får du også hjælp til det.


fase

Virkeligheden er sådan at hvis ikke kløer kan folde sig ud imod krydsfiner, så folder de sig ud når de komme i blødere materiale. Jeg vil tro at det slet ikke opdages som et problem. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis