Installering af ovn.

HEJ!

jeg har virkelig brug for hjælp med installationen af en ny ovn jeg har fået hjem. 

ledningerne i væggen er 2 sorte hvor den ene sorte går ned og bliver til en tyk grå ledning og de andre har jeg sådan set styr på med 1 rød, 1 brun og 1 grå. kogepladerne virker som de skal men jeg kan simpelthen ikke få gang i ovnen? fra ovnen er der nemlig også 5 ledninger med farverne:

1 Gul/grøn, 1 brun, 1 grå, 1 blå og 1 sort.. 

jeg ville gerne tilføje et billede men ved ikke lige hvordan.. er nemlig ny.


tak! 


Mvh. Malik
28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det skal måske lige siges det er et meget gammelt hus med et gammelt sikring skab men jeg har slået strømmen direkte fra komfuret. Og der er kun tale om 5 ledninger fra ovnen og 5 ledninger fra væggen 😄


Mvh. Malik

Du skriver at du har styr på de andre ledninger......hvilke en er så nulledningen?

Det er MEGET vigtigt at du ved hvad de forskellige ledninger er ellers risikere du at brænde din nye ovn af....

Det kræver et måle instrument hvis du skal være helt sikker på at tilslutte din ovn korrekt,ud fra de farver du nævner kan jeg godt komme med et gæt med det er alså for usikkert uden hverken måling eller foto.



Oh, så håber jeg da ikke det er forsent så.. vi har rodet lidt rundt med det og kogepladerne har sådan set virket når vi har afprøvet det. ovnen tænder bare ikke.


Mvh. Malik

Den hvide ledning der er på billedet er den til ovn eller koge plade?

Ah det er en komfur du har hvor kun kogeplader virker ik?

er det et helt nyt komfur?

På det gamle komfur kan du huske hvilke farver der var forbundet?

det er blevet brugt før i anden lejlighed. såå ny og ny, bob bob  og jo det er kun kogepladerne der fungere og ikke ovnen..


Mvh. Malik

Prøv at tage et billed af tilslutningen på komfuret.

Kan du huske hvilke farver ledninger der var samlet på den gamle komfur?

dette er den gamle ovns tilstlutning i væggen. ^


dette er den nye ovns opsætning:


Mvh. Malik
Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis