Kobling mellem blandingsbatteri og bruseslange

Hej gør det selv folk :)

Jeg ville netop skifte den gamle bruse slange ud med en ny. Jeg får afmonteret den gamle slange og da jeg skulle montere den nye går det op for mig at mit blandingsbatteri ikke har en ''tap'' at skrue slangen på, men derimod et hul med indvendigt gevind. Den nye slange skal skrues på en tap og passer derfor ikke på batteriet. Findes der en form for adapter man kan skrue op i batteriet så den dermed får en tap man kan skrue slangen på, eller har jeg behov for at købe en anden slange? Jeg har forsøgt at google mig frem til noget fornuftigt, men syntes ikke rigtig jeg har heldet med mig. Håber nogen kan hjælpe.

Mvh Maniacc

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det lyder lidt underligt, prøv at ligge et billede ind i tråden. Det er ikke fordi du er kommet til at skrue noget med ud som burde have siddet i batteriet?


Elektronikteknikeren

Ja det gør den. Den har nok kalket sig fast til slangen. På med en rørtang om den cirkulære ring, og skru slangen af.

Evt. kan den afkalkes først i eddike/citronsyre/cola eller andet godt.


Elektronikteknikeren

kun tang på den forhøjede kant på adapteren

Ja jeg har forsøgt at lige forsøgt at skrue den af efter en gang eddike men den rokker sig ikke ud af stedet. Den forhøjede kant går til til gengæld bare i stykker, så nu prøver jeg at give den til i morgen og så forsøger jeg igen. Ved i hvad sådan et mellemstykke hedder hvis jeg bliver nødt til at investere i et nyt?

Annonce

To tænger... så skal den nok komme af. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har haft den i en skruestik med tang på den forhøjede ring. Det resulterede desværre bare i at den var mindre forhøjet efterfølgende

Vil gætte på at det er 1/2" rørgevind - også i blandingsbatteriet. Få fat i en 1/2" messing brystnippel. Du bliver nødt til at pakke den ende som går op i blandingsbatteriet med teflontape eller pakgan og salve.


Søren O

Det kan vist være lige meget om det er messing eller chrom. 1/2" messing brystnippel fra vvs-eksperten til kr. 14,-


Søren O
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis