Hjælp til samling af flere ledninger i lampe

Hej

Jeg har bestilt en (åbenbart) saml-selv-lampe online. Udfordringen er, at vejledningen er meget dårlig (step 2) og jeg er kommet i tvivl om, hvordan jeg skal samle ledningerne fra de forskellige lampearme og få tilsluttet ledningen fra udtaget i loftet - håber i kan hjælpe ud fra billederne!

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du samler alle de blå i en muffe og alle de brune i en anden muffer. Husk at der fra tilgangs kablet skal en leder til hvert "bundt" ledninger fra din lampe. Men mon ikke din tilgang også består af en blå og brun leder...

Jord, grøn/gul, hvis den ellers er tilgængelig i din installation, skal skrues til metallet på selve lampen. Altså ikke til nogen af lederne... Så skal den stump ledning der er på det sidste billede samles med en grøn/gul ledning fra tilgangs ledning. Hvis ikke du har jord i installation, så må du undlade den.


 

Udmærket forklaring fra mdm, blot vil jeg tilføje at jeg ville købe nye dobbelt samlemuffer, jeg har ikke den store fidus til den type der er medsendt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak til jer begge for hurtige svar - så kan jeg komme videre med mit ufrivillige gør-det-selv-projekt!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis