Jatoba træterrasse skoaftryk og beskidt efter 1 uge

Vi er i fuld gang med at lave en fin jatoba træterrasse. Brædderne var olierede fra leverandøren tror jeg (i hvert fald meget røde og afsmittende) men virkelig flotte. Havde planer om at give det hele en gang olie til sidst, men men.. Så langt nåede vi ikke engang.

Vi har gået med almindelige sko på under montagen, men enkelte skoaftryk har virkelig smittet af med sorte aftryk. Det ligner faktisk et stuegulv hvor man er vadet rundt i stuen med sko på efter en byge - MEN! Det er IKKE til at vaske af med vand. Det er som om det er brændt ned i træet.

Jeg havde jo håbet at valget af dyre terrasseplanker betød at man ikke skulle tænke på om det var sart, er der noget man kan gøre for at rense det?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Brun sæbe, gulvskrubbe - og masser af knofedt.

... og husk så næste gang ikke gå på brædderne før olien er tør.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg byggede to terasser på hhv 50 og 20 kvm sidste sommer i sydamerikansk hårdttræ (garapa). Det kan ikke undgåes at der kommer lidt aftryk under monteringen. Kan anbefale at leje en rondelsliber (woodboy) i byggemarked og give den en let slibning inden oliering. Den fjerneraftrykkene, er billig at leje og det går ret hurtigt, samtidig er den let at styre uden at lave lunker. Fik det anbefalet af gulvmand og gav den faktisk en tur igen i foråret inden ny oliering. Den ser ud som ny. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis