Kabler


Hej


Jeg har et internet kabel "coax" samt en stik dåse på 5 meter der skal føres forbi døren. Kabler har en tykkelse af ca 1cm - 1,5 cm, og skal over på tv bænken. Døren har en fri højde på 2cm. Hvilken holdbar løsning ville i anbefale? Der er 3 løbende børn :) 


 // www.my1337.com //

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En kabelkanal med 2 spor(1spor til 230v og 1 til resten), der sættes op hen over døren og rundt, så den følger gericter og fodpanel.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Der findes kabelkanaler der er let buede som er beregnet til at ligge på gulve, men de er ikke kønne (de skal stadig have 2 spor) og du får et trin du skal træde over hver gang du går ud eller ind af døren...
Du kan også brække gulvet op, hvilket nok er liiiidt dyrere end at købe længere kabler   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Tak for detaljeret svar - Jeg kan læse der bliver nævnt 2 sporet gang på gang. Kan de ikke blot ligge i samme rør coax kablet samt det længere stikdåse? 


 // www.my1337.com //

Den rigtige løsning er som Henrik anfører. Den anden metode er en overgang mellem gulv og tæppe, som skrues fast i gulvet. At det kræver længere kabler er ingen undskyldning for at lave det rigtigt.


fase
Annonce

Jo det kan de. Men der er risiko for at signalet i dit coax-kabel bliver forstyrret af strømledningen.

Husk også at coaxkabler ikke må knækkes omkring hjørnerne. Bløde bøjninger.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

hvilken kategori er kablet rj45 45

cat 5e eller 6e går udfra det er stp kabel (skærmet) nu det skal ligge sammen med et 230v kabel.

jEG har hos en monteret cat 6e og 230v langt panelet med kabel sko og det kører fint ingen problemer og det er med 1gbit fuld dublex 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis