Lav en speciel bolt - til 25 år gammel himmelseng


Hej med jer,

Jeg er ikke stærk i drejning af gevind på drejebænk. Kan man overhovedet lave en bolt på min? Kan man evt. skære gevindet med tap?

Min drejebænk er den type uden køleolie. Fået den til at dreje plast, akryl, aluminium og især messing til specielle dele til computere. Kan man lave en bolt på sådan en maskine?

Jeg har været hos JNF i Køge som har rigtig mange forskellige typer og udgaver af en bolt. Men den her kunne de ikke klare. Jeg har købt nogle der kommer tæt på, som jeg tænkte man kunne tilpasse. 

Det er træ bolte går ind i. Der er ikke noget foring eller sokkel med gevind. Her er kan en bolt som selv skærer gevind i et for-boret hul.

Original bolten 100mm lang og Ø 9mm i gevindstykket. Frigangen er 35mm og Ø 8. Det runde hoved finder jeg nok ingen steder, men det betyder heller ikke noget. Får man fat i en bolt der kan komme igennem monteringshullet, så skal det nok fungere

Jeg har indsat billede af den originale bolt og den som jeg valgte til manipulation.. Jeg har også indsat billede dom viser hvor bolten skal sidde.

Jeg håber der er en af jer der har en skarp ide og mulighed for at hjælpe mig.


Venligst

Dan


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er svært at se gevindet, men det har jo lidt mere stigning end din referencebolt, så mon ikke det er 3/8 UNC...

Hvis dette er korrekt ville jeg prøve at skaffe sådan en med umbracho hoved, så passer dimensionerne nok sår'n cirka


 

Hvor i landet befinder du dig ?


Er den i messing, eller er det bare lyset og patinaen der giver det et messing look?

Messing kan du jo nemt skære gevind i med en bakke, samt lave hovedet som du vil, du kan endda dreje hovedet på din drejebænk.

Du kan jo lave den helt fra bunden ud fra en rundstok som drejes ned.


Elektronikteknikeren

Hvor i landet. Min kollega kan nemt lave sådan en til dig.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis