Skotrende

Hej 

Jeg er ved at få skiftet tag på huset af et tømmerfirma. Men jeg syntes mine skotrender er blevet grimme ret hurtigt. De blev monteret for 2 uger siden. 

Kan det passe at de skal se sådan ud efter så kort tid. Eller er det fordi tømmeren har skåret stenene til på taget? 


Mvh. Glenn
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er ganske normalt! 

Zinken eller aluminiumen oxiderer når det får ilt og vand, dette medføre en mat overflade - om et par uger vil de være helt matte.


/K

ligner slibestøv fra vindkelsliber har du prøvet at skrubbe lidt på det


Det er bare støv, men det er sjusket at de ikke har vasket af.

Mvh.

Mikkel

Det kan ikke vaskes af! Det ligner det er overfladen der har fået varme, fra vinkelsliberen. Skal jeg bare acceptere at det ser sådan ud? 


Mvh. Glenn
Annonce

NEJ! Det syntes jeg bestemt ikke

Mvh.

Mikkel

Jeg har lige nærstuderet billedet, er du sikker på at det ikke kan vaskes af? Der skal sæbe til

Mvh.

Mikkel


Prøv at se, hvor plamagerne er! Det er lige, hvor vandet rammer når det løber af tagstenene. Det ser værre ud fordi resten står blankt - så snart resten bliver mat ses det ikke.  Formoder det er aluminiumsskotrender du har fået monteret og de patinere ikke ligeså pænt som zink.

Hvis det var støv ville det kunne vasket af!


/K

Min fejl.. Jeg troede at det var tagstenene vi snakkede om.. Skotrenden kan du sikkert slibe op med noget scotch brite eller den grove side på en køkkensvamp.

Mvh.

Mikkel


Ok, tak for svar. 


Mvh. Glenn
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også