Hmm, historien med karburatorspritten syntes jeg lyder lidt underlig da din servicmand burde have drænet/renset svømmerhusene på karburatorene i så fald. Og generelt er karburatorsprit på en firtakter om sommeren nogenlunde det samme som at tisse i bukserne i et forsøg på at holde varmen.
Undersøg lige farven på tændrørene når den "halter", hvordan ser de ud i forhold til hverandre ?
Jeg ville som det første kigge lidt på tændingen, nye tændrør hvis ikke udskiftet ved service, gennemmåling af tændrørskablerne for at konstatere om et eventuelt er dårlig. Og reelt kan der godt være en tændspole der er defekt, men så går den nok kun på to cylindre når ..................... !
En fejl jeg før har set på en mange cylindret firtakter med karburator til hver cylinder er en delsvis tilstoppet strålespids på en af karburatorene, der gør at en cylinder går for magert. Det kan nemlig bevirke at motoren virker som om den går på tre når den bliver varm. Men det kan du faktisk se på farven af det pågældende tændrør.
Der er ikke andet for at starte fra en ende med fejlsøgningen.
Håber ovenstående giver dig noget til fejlsøgningen.