Suzuki 650, kører på 3 af 4 cylinderere

Hej,

Jeg har en 8 år gammel Suzuki 650 MC. Den har snart kørt 10.000 km. 

Den kører fint, men den er begyndt et hænge på 1 cylinder, dvs. den kører på 3 cylindere.

Jeg har haft den til service og fik at vide at når jeg kørte så lidt på den, så skulle jeg begynde at køre med karburator væske. Bare hælde et skvat i hver gang jeg tankede.

Det virker sådn set også, men lige så snart jeg glemmer at hælde karburator væske i så begynder den at hænge.

Er det løsningen? eller kan man gøre noget? Rense karburatorerne.

Nogen der har noget erfaring ? :)



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hmm, historien med karburatorspritten syntes jeg lyder lidt underlig da din servicmand burde have drænet/renset svømmerhusene på karburatorene i så fald. Og generelt er karburatorsprit på en firtakter om sommeren nogenlunde det samme som at tisse i bukserne i et forsøg på at holde varmen.

Undersøg lige farven på tændrørene når den "halter", hvordan ser de ud i forhold til hverandre ?

Jeg ville som det første kigge lidt på tændingen, nye tændrør hvis ikke udskiftet ved service, gennemmåling af tændrørskablerne for at konstatere om et eventuelt er dårlig. Og reelt kan der godt være en tændspole der er defekt, men så går den nok kun på to cylindre når ..................... !

En fejl jeg før har set på en mange cylindret firtakter med karburator til hver cylinder er en delsvis tilstoppet strålespids på en af karburatorene, der gør at en cylinder går for magert. Det kan nemlig bevirke at motoren virker som om den går på tre når den bliver varm. Men det kan du faktisk se på farven af det pågældende tændrør.

Der er ikke andet for at starte fra en ende med fejlsøgningen.

Håber ovenstående giver dig noget til fejlsøgningen.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Benzin må indeholde 6% vand fra tankstationen, tanker du på den samme tank hver gang? Vandet ligger sig i bunden af bundkarrene og i tanken, så hvis du f.eks har slået over på reservetanken, suger du det tungere vand der har ophopet sig i tanken ind i motoren. Hælder du karburator sprit i benzinen, indkapsler den vandet og får det tranporteret ud gemmen systemet -spørg mig dog ikke præcist hvordan det gør 

Du skriver ikke hvilken model, har den kauburator eller indsprøjtning

Nitter skrev den 17-08-2018 11:52:54

En fejl jeg før har set på en mange cylindret firtakter med karburator til hver cylinder er en delsvis tilstoppet strålespids på en af karburatorene, der gør at en cylinder går for magert. 

Jeg ved godt det er underordnet, men jeg støder ofte på det: En strålespids er i princippet en hoveddyse som man kan stille på, noget som ikke har eksisteret de sidste 30 år tør jeg næsten garantere. Det du nok menerer blandeskrue(r) som leder benzinen gemmen mindre kanaler, blandeskruerne har primært sin 'magt' over benzinens vej gemmen karburator i de lave omdrejninger, derefter er det nåleventilerne (åh kan ikke huske det korrekte ord) og så til sidst hoveddyse.

Mvh. en mekker der oftere hører ordet strålespids end ser en 


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Hej, nok lidt sent svar, men jeg kan ikke lade være med at skrive alligevel.
Hvis din Suzuki 650 er 8 år, er den med indsprøjtning - ikke kaburator....
Jeg har selv en Suzuki Bandit 650 fra 2007 med indsprøjtning. Den kører iøvrigt himmelsk, og har aldrig haft lignende problemer

De bedste hilsner
Morten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis