Tilføjelse af fremløbsventiler - hvad må det koste?

Hej,

Jeg har fået et tilbud på montering af fremløbsventiler på 8 radiatorer: "Pris på indskæring af 8 stk. fremløbsventil uden termostat. Vand tappes af og fyldes på igen."

Tilbudet lyder på 7.442 kr. inkl. moms, hvilket jeg synes lyder ret dyrt, når man tænker på, at det formentlig tager noget under én dag, og udgifterne til materialer er lave.

Hvad synes I? Hvad er en rimelig pris for sådan en opgave, og har jeg ret i mine antagelser ang. tidsforbrug?


11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er svært at sige præcis, hvad sådan en omgang skal koste. Hvad bygger du din antagelse på. Det er lidt under 1000 kr. pr ventil. Vandet skal tappes af til under tilløbsniveau. Rør skal tildannes med hensyn til længde, og der skal skæres gevind. Derefter skal ventilen monteres og endelig skal der påfyldes vand og udluftes radiatorer. Hvorfor har du i grunden ikke valgt termostatventiler?


fase

Synes det lyder lidt dyrt. Jeg vil vurdere 0,5 time pr radiator for 2 mand + max 2 timer til aftapning og påfyldning af vand. 

Alt afhængig hvor i landet det er (hvorfor skriver du ikke postnummer i din profil?), så kan en svendetime nok komme op i kr. 500,- , lidt materialer og moms oveni, ja så løber det op.

Hvad er formålet med at montere en "fremløbsventil" uden termostat?


Søren O

Det er fordi, at jeg ønsker at der skal monteres Tado eller Homematic IP - altså smarte ventiler. 

Jeg bygger min antagelse på meget lidt, og det er derfor jeg spørger efter input.. Og derudover også fordi, at prisen kom lidt bag på mig. (ikke at det er et godt argument for noget).

Søren O skrev den 16-08-2018 19:40:20

Synes det lyder lidt dyrt. Jeg vil vurdere 0,5 time pr radiator for 2 mand + max 2 timer til aftapning og påfyldning af vand. 

Alt afhængig hvor i landet det er (hvorfor skriver du ikke postnummer i din profil?), så kan en svendetime nok komme op i kr. 500,- , lidt materialer og moms oveni, ja så løber det op.

Hvad er formålet med at montere en "fremløbsventil" uden termostat?

 Mit postnummer fremgår af min brugernavn, men skal nok få det tastet ind i profilen også.

Tak for budet.. Kan godt se, at det løber op, ja.. Meen, ikke helt der op.

Søren, du skriver 0,5 time X 2 mand , altså 1 time pr radiator. Det giver 8 timer plus 2 timer til aftapning påfyldning af vand. Det giver 5000 kr. til løn, så er der ca. 2400 kr. til 8 ventiler. Det giver rundt regnet 300 kr. pr ventil, så tilbudet virker rimeligt.


fase
Annonce

Jeg synes det lyder som en meget fair pris. Ikke dyrt ihvertfald. Han skal pakke stumper inden han kører om morgenen. Kørsel fra firma og ud til dig. Vandet skal tappes af. 8 steder skal rørene skæres over og skæres et stykke af. Så skal der skæres gevind i begge ender, som skal pakkes og ventil skrues på. Alt imens han skal holde det rent og ikke svine. Anlæget skal fyldes igen og trykprøves. Han skal rydde op og pakke hans bil og køre hjem/hjem til firmaet. Firmabilen skal forrentes osv. Så en hel arbejdsdag 8x500kr. Det er allerede 4000kr i “løn” og så kommer alt det andet oveni.

Humm, ja ok - det kan jeg godt se. Jeg genovervejer lige tilbudet.. Tak for hjælpen / klar syn :-)

Sådan er det😊 det gør ondt på os alle sammen når vi skal af med skejserne😊 men når man lige ser det lidt udefra, og alt foregår efter bogen, så er der meget man tit har “overset” og dermed en forklaring på hvorfor tingene koster når man hyrer en proffessionel

For nu at følge lidt op på Byggemandbobs indlæg får jeg lyst til at spørge om, I som får råd og vejledning her på siden, ikke får løn for jeres arbejde. Hvis I får det, hvorfor skulle håndværkeren så ikke have betaling for sit arbejde? Prøv at tænke på, at mange af de besvarelser, der bliver givet, gives gratis af professionelle, som måske i andre tilfælde kunne forlange betaling for rådgivning.


fase
S. Fabrin skrev den 17-08-2018 13:21:59

For nu at følge lidt op på Byggemandbobs indlæg får jeg lyst til at spørge om, I som får råd og vejledning her på siden, ikke får løn for jeres arbejde. Hvis I får det, hvorfor skulle håndværkeren så ikke have betaling for sit arbejde? Prøv at tænke på, at mange af de besvarelser, der bliver givet, gives gratis af professionelle, som måske i andre tilfælde kunne forlange betaling for rådgivning.

Selvfølgelig skal håndværkeren have betaling for sit arbejde, men prisen skal være fair for begge parter - og nogenlunde tilsvare det faktum, at jeg ikke blot får lønforøjelse af min chef, fordi jeg synes at det kunne være fedt. 

Det jeg forsøger at komme udover i denne tråd, er blot den informationasymmetri, der kan være mellem en analysekonsulent og en håndværker - og skriver altså også til sidst, at jeg er blevet klogere på, at prisen er fair.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis