Vaskemaskine sokkel 5 cm høj

Jeg har et bryggers med tørre tumbler og vaskemaskine under bordplade i mellem skabene.

Men der er 6 til 10 cm luft mellem bordplade og maskiner alt efter hvor langt ben er skruet ud på maskiner.

Vil gerne hæve maskiner op under bordplade, så de 6 cm luft kommer forneden.

Så er luften forneden ligesom skabene og det vil se lidt pænere ud når jeg så får en fodliste i bunden hele vejen hen.

Så jeg søger en form for sokkel på en 5 cm og den må gerne være nemmere at skubbe frem og tilbage end maskinerne er i sig selv.

Det skal jo i vatter inde de skubbes ind, da jeg ikke kan vatter dem ud når de står under bordplade.


Findes en sådan sokkel eller må jeg igang og lave en selv?

Eller kan man evt. købe skrueben til maskiner som kan skrues længere ud end dem der er standard?


Katmus
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tog lige mål...

Tørretumbler mangler 4 cm op til bordpladen når ben er skruet helt ud til (ikke sidste gevind :-).

Så enten længere ben eller måske en 4 cm 60 x 60 plade af en art som kan skubbes over mine fliser uden at ridse dem.


Katmus

Jeg ville klart lave en fast sokkel og så trække hvidevarer ud hver for sig. Du kan sagtens få dem i vater selv om de står indelukket. 

Det med fuldstændig vater er ikke det vigtigste, derimod skal især vaskemaskine stå lige tungt på alle 4 ben. Og det kan du finjustere på de forreste ben alene. 

Vi har det stående i et viktualie rum som er en udgravet kælder. Der er pumpebrønd og teknik svigter en gang imellem og så står der vand på gulvet. Der er så opmuret en sokkel under alle skabe og vaskemaskine og tumbler. Det fungere perfekt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hej ev

jeg tænker du med fast sokkel mener en muret en?

det ville jeg også helst.

Men jeg har lagt pæne fliser på hele gulvet og vil helst beholde muligheden for at kunne ændre rummet en dag.

Så dur det ikke med nogetd er er muret.

men jeg tænker at købe en træ plade på 60x60 og hæve den ved at skrue lægter på i siderne, hvor maskinens ben står på.

Evt. 2 plader som skrues sammen og så bliver de 4 cm.


Men hvis jeg overhovedet kan bruge træ hvilken type bør det så være?


Katmus

Når jeg skriver fast sokkel, så er det for at argumentere imod at du trækker sokkel ud for at inspicere maskinerne. Det er ikke nemt at få fat i noget at trække i, og det er besværligt at det hele skal ud samtidig. Når man trækker maskiner ud kan man åbne lågen og man kan få godt fat. Der er heller ingen bekymring for ridser i fliser før du lander med forbene ude på gulvet, og det kan så imødegås med et håndklæde, dør måtte eller andet. 

Jeg ville købe et stykke laminat bordplade på 120 cm uden afrundede kanter. Så kan den hæves op i korrekt højde ved at flække / tilskære 2 stykker bræt eller lister på de 120 cm. Den ene under ude i front så det ligner resten af sokkel under køkkenelementer, den anden ca. 10-20 cm fra bagkant. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

go ide... tror jeg at jeg vil gøre.


Katmus
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Hvorfor ikke bare seks skillerums lægter? De måler 38 mm.?

Mvh.

Mikkel

jeg glemte lige at maskiner står i hvert sit hul.

Så jeg tænker 2 plader 60x60x2 cm og 4 stykker lægte 60 cm lange

1 lægte i hver side under fødder som står på pladen.

Pladen er kun for at have en samlet platform.

Det er 6 cm og det kan jeg justere fødderne tilbage til så det passer.


Katmus

Multiplader fås 5cm tykke, de er 60 i bredde, så det passer med at du lægger et par stykker i fliselim under hver maskine. Det giver en død og stabil sokkel, hvor fronten så kan males eller beklædes med fliser.


Elektronikteknikeren

Når de er i hvert sit hul må der 2 x bordplader til. Jeg ville stadig lægge lægter / lister parallel med sokkel så der ikke kan smutte noget ind under. De er jo stadig næsten under vaskemaskinen fødder.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

jeg får en sokkelskjuler foran hele skabsarrangement. Så den vil skjule det.

Fliselim? Er det for at fæstne multiplade til flisen under?

D.v.s. uden så mener du pladen vil rykke sig?


Katmus
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også