Hvordan definerer man terræn ?

Jeg har en byggetilladelse til et byggeprojekt hvor der er angivet en maksimal højde på byggeriet, målt fra terræn.

Dette kan jeg godt overholde på den ene side af huset hvor soklen kun er 20 cm. På den anden side af huset er soklen 35 cm hvilket altså betyder at terræn ligger længere nede.

Hvordan definerer man så terræn, er det på den ene eller anden side af huset ?

Kan/skal jeg evt. afhjælpe problemet ved at køre 15 cm jord mere på den ene side, selvom det da virker som hul i hovedet.

LarsA
Jeg har en byggetilladelse til et byggeprojekt... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vovede pelsen og ringede til den person fra Teknisk forvaltning som har givet tilladelsen og forklarede ham situationen, hvilket gav følgende svar:

"De vil ikke hænge sig i afvigelser af den størrelse og kommer for øvrigt ikke engang ud og måler det op ved færdigmeldingen.

Skulle der på et tidspunkt ske det at en skarpsindig ,evt. ny, nabo ville finde på at klage over det, kunne man så give en dispensation til lovliggørelse"

Han mente altså ikke at det var nødvendigt at give en direkte dispansation på nuværende tidspunkt.

Jeg tror egentlig jeg er rimelig tryg ved det svar, selvom det var mundtligt. Han kan jo dårligt skrive til mig, at det er i orden jeg "bryder loven".

LarsA
Det er ikke loven du evt. bryder !!

Men der bør ikke være noget til hinder for at ham skriver at din fortolkning, at der tages udgangspunkt i terræn en nærmere bestemt sted, eller eksisterende gulvniveau. Hvis han derimod skal skrive at det er ok at du overskrider den tilladelse du har, ja så hedder det jo egentligt bare en dispensation.

Men jeg vil også være helt tryg ved den beskrivelse du har fået. På dine tegninger osv er der jo angivet spærmål og vinkler og disse fører så frem til en bestemt højde når den eksisterende bygning er som den er...

Venligst Njord 8)

MVH Njord
Det er ikke loven du evt. bryder !!


Øhh, hvad er det så ? :wink:
Ja det er da bygnings reglementet eller måske lokalplanen, men det er jo ikke loven af den grund....

På samme måde kan man jo bryde politivedtægten uden at det egentligt er loven man bryder.....

Venligst Njord :oops:

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis