Flytte en radiator

Hej,

Jeg har en ejerlejlighed hvor jeg gerne vil have flyttet min radiator. 

På nuværende tidspunkt er den på indervæggen i lejligheden, men vil gerne have den skal placeres under vinduet. Er det overhovedet muligt at flytte sådan en og i så fald, hvad vil sådan noget cirka koste? 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds

Det er muligt og det eneste jeg kan sige ud fra oplysninger er "det er dyrt" hvis du ikek selv kan lave det ( som sikkert ikke er lovlig)

Spøg til side, man kan ikke her komme med en pris, da der intet kendskab er til forholdene, hvordan rør kommer op, hvor tykke rør, kan de nye være synlige (foran dør m.m. ) Og hvor i landet. 

Du bliver nødt til at have den lokale mindre vvs firma ud for at kigge på det, og så lade ham lave det på timeløn.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Off topic. Ved godt det handler om komfort, men ifølge Newtons afkølingslov  (varmetransport-ligningen) er det faktisk tosset at placere radiatorer under vinduer hvis man ønsker at udnytte varmen fra radiatorerne så effektivt som muligt. Faktisk bør radiatorer placeres så langt væk fra kolde ydermure som muligt, således at varme kan strømme gennem de rum der ønskes opvarmet. Og ikke direkte ud gennem en kold ydermur eller vindue.   

Radiatorer skal da placeres under vinduer. Det hindrer kuldenedfald som giver fodkulde. Ja, det koster lidt ekstra i varme, men det er givet rigtig godt ud for komforten.


Søren O

Jeps, min pointe var netop at hvis man ønsker tålelig komfort placeres radiatorene under vinduer, men faktum er det øger energiforbruget.   

Forøvrigt osse derfor at varmepumper, brænde/pilleovne anbefales placeret centralt i boligen.   

Frank Chr. Skal man rigtig spare på varmen kan man jo pakke radiator ind i isolering så der ikke går noget til spilde.       Nå ja den var måske ikke så morsom


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis