Troldtekt loft - opstart

Hej Allesammen,

Jeg er en amatør der har begivet mig ud i, at skulle sætte troldtekt op i vores kontor.


Rummet er 243cm*348cm og troldtektens længde skal følge den korte side, i forhold til de øvrige linjer i huset. Det giver en amatør som mig lidt udfordringer i hvordan jeg bedst fordeler/sammen forløbet af pladerne da, troldtekten jo er 120cm og derfor kommer til og mangle 3cm for at 2 plader fylder længden ud.


Hvordan vil i foreslå forløbet af plader? Hvordan vil i starte på centerlinjen?


Håber i kan hjælpe. 


Mvh

Rasmus 

Hej Allesammen, Jeg er en amatør der har begivet... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det må man jo bare pille ned hvis man vil have det lavet ordentligt 😊


Aldrig vær negativ 

Jeg er selv ultra amatør, og har lige købt mit første hus, hvor jeg er igang med at sætte troldtekt op, det er ikke nemt. Men det bliver så godt til sidst 😊


Aldrig vær negativ 

Dampspærren er ikke en jeg har sat op, det er den originale som sad der, da jeg tog det gamle loft ned. Den er genbrugt da den så fin ud. 

Er der en der kan illustrere hvordan jeg skal lave den spærudveksling? Den skal vel ikke nødvendigvis understøttes da der ikke skal saves noget væk. 

Du skal fastgøre nogle lægter imellem det spær man kan se, og det som står ca. 20 cm inde i næste rum. Der kan bruges vinkelbeslag, men skruer skråt ind kan også holde det på plads. Så har du et godt underlag til at fastgøre den forskalling der skal ligge langs muren.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Søger råd til, hvordan jeg skal starte mine troldtekt opsætning.
Umiddelbart havde vi regnet, at vi kunne starte og slutte med henholdsvis 52,5 og 112,5.
Men når vi så kigger på snittene omkring veluxvinduet, så vil der komme en lille slids på 7 cm..., hvilket jo ikke er så godt :( 
Håber nogen har en fiks løsning :)

Pallesgaard skrev den 20-01-2019 17:49:10

hvad er det for et program expeto har brugt til den udregning/tegning?

 Sketchup !

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis