Troldtekt loft - opstart

Hej Allesammen,

Jeg er en amatør der har begivet mig ud i, at skulle sætte troldtekt op i vores kontor.


Rummet er 243cm*348cm og troldtektens længde skal følge den korte side, i forhold til de øvrige linjer i huset. Det giver en amatør som mig lidt udfordringer i hvordan jeg bedst fordeler/sammen forløbet af pladerne da, troldtekten jo er 120cm og derfor kommer til og mangle 3cm for at 2 plader fylder længden ud.


Hvordan vil i foreslå forløbet af plader? Hvordan vil i starte på centerlinjen?


Håber i kan hjælpe. 


Mvh

Rasmus 

Hej Allesammen, Jeg er en amatør der har begivet... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Til opklodsning har jeg brugt "glaskiler".. 

Det er små plastic stykker i 1,2,3,4,5 mm tykkelser.. Det har fungeret fint


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Er der en der kan hjælpe amatøren her med og udregne et forløb af troldtekt plader i vores gang/entre? Se tegning herunder. Ideelt set vil jeg gerne have troldtektpladernes linjer til og flukte med dem fra stuen. Det vil betyde, at den første lange linje ned i gangen kun skal være 18,5cm bred. Er det for lidt? 


Håber I kan hjælpe?

18,5 cm er normalt lige i underkanten, men når du så kan opnå flugt ind til stuen så synes jeg det er det du skal gå efter.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for svar. Kan I hjælpe med hvordan forløbet af plader bliver bedst? Jeg har meget svært ved og gennemskue hvordan man bedst regner det ud, men vil meget gerne lære det. I kan se målenen på gangen/entreen her. Som jeg har forsøgt og illustrere, så vil jeg meget gerne, at den første bane bliver 18,5cm, da den så vil flugte med pladerne fra stuen.


Håber I kan hjælpe.


Hej allesammen,