trailer bremse

Hejsa.

Jeg har fået et problem med min Variant trailer, det er en Buggi Trailer 1000 kg med bremser.

Når jeg bremser slår håndbremsen til, og slipper ikke igen.

Jeg har skiftet gasstemplet inde i trækket, dette har dog ikke hjulpet.

Er der nogle der har en ide til hvad det kan være, min mekaniker aner ikke sin levende råd.


Mvh. Cliff 

23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Altså vipper håndbremsens håndtag rent fysisk op?


Elektronikteknikeren

Skal man normalt trykke på en lås i håndbremsen for at hive den op?


Elektronikteknikeren

Nu kommer det an på hvad der for et træktøj der sidder på efterløberen, men på mange sidder der en lille gasstøddæmper under håndtaget til håndbremsen der gør at håndtaget enten vil stå i trukket eller ikke trukket stilling. Den kan være i udu eller mangle.

Den store gasstøddæmper inde i røret på træktøjet forhindre traileren i at stødbremse under opbremsning.

Måske et billede af træktøjet kunne frembringe den rette diagnose hvis ikke ............................... ?    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg vil tage et par billeder af det i morgen. Og ligge ind her. 

Der sidder en forbindelsesstang mellem håndbremsen og selve bremsestangen. Noget tyder på at forbindelsesstangen ikke glider let nok på bremsestangen, så håndbremsen bliver aktiveret under opbremsning. Håndbremsen kan vel lægges helt ned?


Søren O
Nitter skrev den 14-08-2018 21:37:10

Nu kommer det an på hvad der for et træktøj der sidder på efterløberen, men på mange sidder der en lille gasstøddæmper under håndtaget til håndbremsen der gør at håndtaget enten vil stå i trukket eller ikke trukket stilling. Den kan være i udu eller mangle.

Den store gasstøddæmper inde i røret på træktøjet forhindre traileren i at stødbremse under opbremsning.

Måske et billede af træktøjet kunne frembringe den rette diagnose hvis ikke ............................... ?    

 Helt enig med Leif - men problemet må jo være det samme når der bakkes, ex. mod lidt stigning. Måske kan den lures lidt af der...


 

Kan det være bakkerne i tromlen, der tvinger håndtaget op? Hvis feks et stykke belægninger ligger i tromlen.



 

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis