vask af arbejdstøj m. maling og fugerester på

Min kæreste og jeg har renoveret vores lejlighed og det er der kommet noget temmelig klamme arbejdsbukser ud af som indeholder alt fra støv til maling og fugerester. Særligt mine nok 90% dækket i fugerester (jeg var ikke specielt gode venner med silikonefugen...!)


Men jeg vil jo egentligt gerne vaske de her bukser men har jo ikke rigtigt lyst til at putte dem i egen maskine da der sidder så meget byggeaffald på/i dem :/
Vi har et vaskeri i nærheden så måske deres maskiner tåler den slags bedre men gider jo heller ikke gøre maskinerne klamme for andre som skal bruge dem bagefter!

Så, hvad gør i med jeres oversnaskede arbejdstøj efter brug...?


/Cecilie


If it's stupid and it works then it ain't stupid.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Så, hvad gør i med jeres oversnaskede arbejdstøj efter brug...?

Putter det i vaskemaskinen og vasker det. Det der kan gå af, tager vaskemaskinen, og resten går måske af lidt efter lidt.


fase

Smør den del af tøjet der er har fået fejlfarve (maling) ind i opvaskesæbe og lad det ligge et halvt til helt døgn før det går i maskinen. Bemærk du også bør smøre bagsiden ind på de angrebne steder.  

Fugeresterne forsvinder normalt ud i afløbet under første eller anden vask.

Du skal nok ikke regne med du kan omdanne jeres brugte arbejdsklær til fine aftensklær. 

Husk endeligt at vaske den slags klær ved 60 grader.   ;-)


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Det lyder mere som om du er bekymret for vaskemaskinen. Du skal bruge din egen vaskemaskine den tager ikke skade. Men for en sikkerheds skyld ville jeg vaske en kulørt vask 1. gang bagefter, hvis det er den hvide konfirmationskjole der står for tur. Vi vasker ALT i vores på trods af olie på arbejdstøj.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Du har ret Erik - jeg er mere bekymret for vaskemaskinen end for tøjet. 


men vaskes skal tøjet altså - min kærestes bukser lugter surt fordi han glemte dem i en plastikpose (!) og vi er begge ret glade for vores arbejdsbukser så vil gerne kunne bruge dem igen jo

Om de bliver flotte at se på igen er fuldstændigt ligegyldigt - bare de er "rene"


Jeg kyler dem i vaskemaskinen - tak for tippene alle sammen


If it's stupid and it works then it ain't stupid.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også