Vandvarmer eller gennemstrømning gasanlæg

Vi skal have skiftet gasfyr. Vi bor i et hus hvor kedlen står i kælderen og badeværelset er på 1. sal. Er der nogen der har erfaringer med, hvor meget længere tid det tager, for vandet at blive varmt på 1. sal med gennemstrømningsanlæg - ift. almindelig vandvarmer?


Mvh Troels
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lige lang tid. Men du kan jo tilføje en cirkulation.

Tak for svar, dog ikke sikker. Min vvs'er sagde, at gennemstrømning tager lidt længere tid, fordi, der først skal signal til kedlen om at varme vandet. PT. tager det 50 sek for vandet at blive varmt på første sal.


Mvh Troels

Det lyder som volapyk i mine ører. Så snart du åbner for vandet begynder gennemstrømsvarmeren jo at varme. Det kan måske tage et par sekunder før gennemstrømsvarmeren er oppe på driftstemperatur. 


Morten

Det kommer jo osse lidt an på hvor mange kw gasfyret kan lev. i spids situationer og nok så vigtigt vedblive at lev. nok varme til en gennemstrømsvandvarmer. 

Ved en almindelig vvb er brugsvandet jo på forhånd opvarmet og vil straks afgive varmt vand. 

Ps. 50 sek. inden der er varmt virker som lidt lang tid. 

Vvs-eren har sikkert ret. Et gasfyr kører typisk med 2 "temperatursæt", et til varmeanlægget og et til opvarmning af varmt brugsvand. Når der ikke bruges varmt vand, kører kedlen blot på varmeanlægget ved en lavere temperatur. Når så der forbruges varme fra gennemstrømningsvandvarmeren skal kedlen først varmes op til en højere temperatur før brugsvandet kan blive ordentlig varmt. Min anbefaling er en varmtvandsbeholder.


Søren O

Jeg holder med Søren, så ville jeg lave cirkulation på det varme vand. Cirkulationen kunne så styres, så der kun blev cirkuleret i den tid, der er brug for det.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis