Sofabord

Hej alle jer med en masse ideer.. 

Er ved og lave et sofabord ud af en 10cm tyk ahorn skive der måler ca110x85. Men der er et aflange hul i midten. Synes det kunne være fedt og fylde det med noget ved bare ikke hvad. Regner med og give træet hvid lud og så skibslak. Er åben for alle muligheder. 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Klar epoxy eller acryl

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du kunne også gøre hullet til en feture.
Hvis du får en glarmester til at skære (eller gør det selv, hvis du har de evner) en 3-4 mm tyk glasplade efter en skabelon som du laver i mdf eller x finer, og får ham til at slibe kanten så den er rund og lækker.
Så fræser du med en overfræser en "fordybning" der dækker hullet, så glaspladen lige nøjagtigt kan lægges i fordybningen.
Da glasset ligger løst, kan du altid tage det op når det skal pudses.
 
Husk i øvrigt at træet skal være under 8% fugtighed ellers vil det slå revner når det kommer ind i stuen.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Bare lige et spørgsmål, hvor har du fået fat i sådan et stort og smukt stykke træ? Jeg overvejer også at lave et stuebord. Næsten alle mine møbler blev smidt ud da jeg flyttede i sommerferien.

Det ser fedt ud, og held og lykke med projektet!

Jeg faldt over det på den blå avis en for et år siden. Gælder mig der bliver tørt nok. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også