Lampeudtag, hvilke ledninger er hvad

Skal til det klassiske ophæng af lamper i en ældre beboelse, hvor der ingen logik er i valg af farver på de forskellige ledninger i udtagene.. Hvordan kan jeg se hvad der er hvad når jeg skal sætte lampeledninger til... 

Har en spændingstester, jeg intet aner om - eller om den overhovedet kan bruges til formålet..

Skal egentlig bare vide hvad blå og brun skal sættes sammen med :)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det vil vi mægtig gerne hjælpe dig med, men hvordan ser det ud i lampestedet. Har du ikke et billede af lampestedet?


fase

ja så kunne det jo være sjovt at vide hvilke farver der er at sætte dem sammen med,

men det er måske en gættekonkurence ?

prøv at sætte et billede ind, det gir større muligheder for et brugbart svar


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Nu er det jo sådan at strømmen er totalt ligeglad med farven på ledningen, så hvis vi siger at den blå er nul, så kan det jo være at i dit tilfælde er det en anden farve, og det har vi ingen mulighed for at se via et billede.
Det svarrer til at jeg viser dig et billede af en bilmotor og så spørger hvilken en af cylinderne der ikke virker.......  

Der findes flere måder at tjekke det på:
1. Køb en spændingstester, så du ved hvad der er fase og hvad der er nul. Nu er det bare et eksempel jeg linker til, de findes i mange udgaver og priser.
2. Ring efter en der ved hvad der er op og ned på strøm.
3. Opgiv og køb nogle stearinlys   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

He He til den Pinke, vent nu med dine "spydigheder" og giv manden en chance for at komme videre. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis