Kia Ceed drypper vand og klimanlæg varmer ikke efter nedbrud og reparation

Hej Alle

Har fået rigtig meget hjælp herinde uden selv at have en bruger, men nu blev jeg nødt til lige at lave min egen tråd. 

Har en Kia ceed fra 2008 (Diesel-stationcar), som brændte sammen for en 3 ugers tid siden. Frygtede det var enten toppakning, topstykke eller hele motoren der var stået af, men vi slap med en udskiftning af varmeveksleren (ifølge faktura), samt en køler fyldt med olie, som mekanikeren har brugt evigheder på at rense. 

I dag tjekkede jeg om der var nok vand på, for jeg syntes den blev meget varm, og var lang tid om at køle ned. Den overstiger ikke 90 grader inde på termometeret i bilen, men føles meget varm når jeg åbner til motorrummet. Der hvor jeg fylder vand på er der stadig fyldt med oliesnask. Og fandt samtidig ud af at når den holdt i tomgang, så dryppede der vand ud fra bunden af bilen. Flere steder faktisk. Og for det ikke er løgn så virker klimaanlægget heller ikke. (varmer ikke).

Så har ret mange spørgsmål:

1. Kan jeg selv rense alt det oliesnask ud af køleren? Her medregnet at jeg højest selv før har skiftet batteri og pærer. Er på ingen måde bilkyndig.

2. Ideer til hvad der er problemet med det vand der løber ud er? Har tjekket at det er vand, og det er køligt.

3. Kan der være en sammenhæng imellem motorens problemer, og at klimaanlægget pludselig ikke varmer. Ved jo at de ting hænger sammen, da varme i kabinen afhænger af motorens varme? Forhindrer oliesnasken vandet i at løbe rundt, og op til det der nu skal varme bilen i kabinen? Bare et gæt

Forsøger lige at lægge en optagelse og et par billeder ved, så man har en ide om hvad jeg mener.

Album med billeder og en film

Håber nogen kan hjælpe mig

Har allerede brugt knap 12.000 på det her, og vil gerne undgå mere.

Vh

Morten

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg formoder det er en oliekøler der har været utæt. Der er dog ingen der kan se hvad der er galt andet end der er noget der er meget utæt i kølesystemet. Jeg vil selv skyde på det er en slange der lækker eller et glemt/defekt spændebånd fra sidste reparation. Det stinker skrækkeligt af en garantireparation af det allerede udførte arbejde.

Jag vil faktisk fraråde du selv kører til værkstedet med den store utæthed, men bliver transporteret i stedet !!!


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tak for svarene.

Synes også det er mærkeligt med det vand der. Lagde faktisk ikke mærke til det før i dag, og har kørt rundt i bilen i 5 dage. Det eneste jeg har set der var galt er jo så klimaanlægget.

Men den taber åbenbart ikke vand fra køleren, har lige tjekket igen om det jeg fyldte på var forsvundet.

Og Gregeren, det der skete var at jeg kørte på motorvej, den sagde en mærkelig skrabende lyd som om jeg havde tabt luft på hjulet, så holdt jeg ind så hurtigt som muligt, og da lagde jeg mærke til at temperaturen var helt oppe i det røde. Og da vi holdt stille røg olien ud over det hele.

Ja, det var i tomgang den kørte og var på 90 grader, da jeg stak hånden ind under

Du har et utæt aircon anlæg, som ikke står i forbindelse med køling af motor. Anlægget er et lukket kredsløb. Jeg tror du kører rundt med en sprunget toppakning. Olie i kølervæske kunne tyde på det. Den lyd du hørte, var sikkert vandpumpen der stod af, og bilen begyndte at koge og sprang pakningen. Major problem. Og nej, du kan ikke selv rense køler for “snask” desuden er det hele motoren der skal renses, hvis den kan reddes.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis