Hej Alle
Har fået rigtig meget hjælp herinde uden selv at have en bruger, men nu blev jeg nødt til lige at lave min egen tråd.
Har en Kia ceed fra 2008 (Diesel-stationcar), som brændte sammen for en 3 ugers tid siden. Frygtede det var enten toppakning, topstykke eller hele motoren der var stået af, men vi slap med en udskiftning af varmeveksleren (ifølge faktura), samt en køler fyldt med olie, som mekanikeren har brugt evigheder på at rense.
I dag tjekkede jeg om der var nok vand på, for jeg syntes den blev meget varm, og var lang tid om at køle ned. Den overstiger ikke 90 grader inde på termometeret i bilen, men føles meget varm når jeg åbner til motorrummet. Der hvor jeg fylder vand på er der stadig fyldt med oliesnask. Og fandt samtidig ud af at når den holdt i tomgang, så dryppede der vand ud fra bunden af bilen. Flere steder faktisk. Og for det ikke er løgn så virker klimaanlægget heller ikke. (varmer ikke).
Så har ret mange spørgsmål:
1. Kan jeg selv rense alt det oliesnask ud af køleren? Her medregnet at jeg højest selv før har skiftet batteri og pærer. Er på ingen måde bilkyndig.
2. Ideer til hvad der er problemet med det vand der løber ud er? Har tjekket at det er vand, og det er køligt.
3. Kan der være en sammenhæng imellem motorens problemer, og at klimaanlægget pludselig ikke varmer. Ved jo at de ting hænger sammen, da varme i kabinen afhænger af motorens varme? Forhindrer oliesnasken vandet i at løbe rundt, og op til det der nu skal varme bilen i kabinen? Bare et gæt
Forsøger lige at lægge en optagelse og et par billeder ved, så man har en ide om hvad jeg mener.
Album med billeder og en film
Håber nogen kan hjælpe mig
Har allerede brugt knap 12.000 på det her, og vil gerne undgå mere.
Vh
Morten