mislyd vaskemaskine

vores under 1 år gamle Miele vaskemaskine er begyndt at sige denne lyd https://youtu.be/7Y0-pPMYRLY

inden jeg bestiller service, vil jeg gerne høre et bud på om det kan være selvforskyldt

Det skal lige siges, at det er en lyd der er begyndt inden for den sidste måned, og det er kun i løbet at et program. ikke under centrifugering. Den afslutter skylning og så kommer lyden, som så stopper igen

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

der ligger nok et par søm i tromlen, ellers kan det være remmen, der er slap


 

det lyder som om der sidder et søm, eller skrue i et af hullerne i tromlen, og rammer toppen af karret, prøv at dreje tromlen med hånden og se om den støder på


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Søm, skrue, BH bøjle eller et andet fremmedlegeme der som skrevet sidder fast i tromlen. Du kommer nok desværre til at betale tekniker hvis ikke du selv finder den inden. Føl med fingeren ned i alle huller i tromlen, eller kig ind i maskinen med lommelygte. Der skal kigges hele vejen rundt. 

Det er ikke godt at køre med, da det ødelægger varmelegemet. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Prøv at fjerne låget ind til trevlefiltret og se om der er noget i pumpen eller i slangen fra tromlen.


fase

Jeg synes bare at kunne se en sammenhæng imellem omdrejninger og lyden. Men det er da værd at kigge ind i pumpen som ofte sidder for enden af trevlesi. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg synes bare at kunne se en sammenhæng imellem omdrejninger og lyden. Men det er da værd at kigge ind i pumpen som ofte sidder for enden af trevlesi. 

Ja, det har jeg også lyttet mig til, men det var vel et forsøg værd med trevlesien, 


fase

Så har der været tekniker, og det var fjedrene den var gal med, de er nu skiftet, og opgraderet lidt. 

Men åbenbart et gængs Miele problem. 


Men heldigvis en garanti sag

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis