Vand i kælder under ombyg

Hey alle, 

Er igang med den store ombygning, hvortil vi blandt andet skal have lavet gulvvarme i kælder. Da vi nu har fjernet gulvet til fundament nivau kan jeg se at der grundet de sidste dages regn ligger ca 3 CM's vand midt i rummet. Er det noget jeg skal være bekymret over? Min bekymring går på at fliserne kan flække grundet vand tryk nedefra?

ps. Vi har ikke fået lavet dræn endnu, men regner med at dette skal laves inden for et par år. yderligere har vi aldrig haft vand i kælderen.

Hey alle,  Er igang med den store ombygning... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
KSC skrev den 13-08-2018 15:40:53

Den højde som vandspejlet står i - mere korrekt hedder det kote og ikke højde.

 ahh ok, nej der er langt til isoleringsunderkant. Fik snakket med en kloakmester som også mente vandet kom for hullet over kloakrør (skal testes). Kom i tanke om at vi er også ved at få lavet tag dvs. vi har pt. ikke nedløbsrør på, så over det punkt samles der meget vand blandt andet fordi trappen også leder vandet derned. Tror desværre stadigvæk det på "kort" sigt betyder vi skal have lavet dræn eller andet afløb ved foden af trappen.

Det lyder sandsynlig. Tagnedløb kommer jo med meget vand. Prøv så alligevel at grave et lille hul 30-40 cm ned i den anden ende af rummet og lad jorden ligge som et dige omkring så der ikke løber noget af dit overflade vand ned i hullet. I morgen kan du så måske grundvandspejlet. Men det siger ikke noget om hvor højt det står om vinteren. 

( opstuvningskoten  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 13-08-2018 21:03:25

Det lyder sandsynlig. Tagnedløb kommer jo med meget vand. Prøv så alligevel at grave et lille hul 30-40 cm ned i den anden ende af rummet og lad jorden ligge som et dige omkring så der ikke løber noget af dit overflade vand ned i hullet. I morgen kan du så måske grundvandspejlet. Men det siger ikke noget om hvor højt det står om vinteren. 

( opstuvningskoten  

 

God ide med at grave et hul, hvilket jeg gjorde. Første observation var at jorden var meget tør, hvilket blev bekræftet dagen efter da intet vand var trængt ind, tak :-) Må derfor antage at det er hullet ved kloakrør som nu bliver fixet.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis