Vand i bunden af køleskab

Mit forholdsvis nye køleskab har altid vand stående i bunden. Ifølge vejledningen skal man ruske i den lille prop i afløbsrenden, og gøre rent der. Det gør jeg tit og ofte, men det hjælper intet. Hvad er der så galt? Min veninde har samme problem med et andet køleskab, så jeg tænker det er en generel ting.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg gætter på at det står skævt, så døren ikke lukker rigtigt. Har du justeret benene under køleskabet?


Vores gør det samme, jeg bruger en stump blød ledning til at rense afløbet med, det virker for mig. En piberenser eller lignende, vil sikkert også kunne bruges, men noget fleksibelt, så du ikke prikker hul på afløbsslangen, eller skubber den at. (afløbsslangen føre vandet til en bakke der sidder oven på kompressoren, som bliver varm, og vandet fordamper) 


Vi prøver igen, i morgen --

Dit afløb er blokeret, og det skal renses som je_ns skriver.

Jeg har samme udfordring med ca. et halvt års mellemrum i mit med aktiv køling indvendigt. Efter der er "prikket hul på bylden" og afløbet er renset, går der ca. et halvt år igen.


 

Køleskabet står helt lige, og lågen er godt lukket. jeg prøver med en rensedims ;-) Og undrer mig over at man ikke får det at vide når man køber køleskab - endsige at der kunne følge en lille rense tingest med...?

Det der samler sig nede i afløbshullet er en prop af "snask" Jeg rådgiver altid folk til først at rense med piperenser, sugerør eller lignende, derefter hælde en lille 1/2 kop kogende vand ned i hullet. Det er ligesom det forlænger intervallerne imellem rensning. 

Men årsagen er jo ting der fordamper fra det man har i køleskabet. Står der åbne skåle, mælken eller fløde står åbent så fordamper der en smule fedtstof som sætter sig på bagsiden og løber med afrimnings vandet ned.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja det er en generel ting, men det kan også forekomme hvis der står ting opad bagsiden, så kondensvandet løber ved siden af opsamlingsrenden.

Jeg bruger en blæsepistol og kompressor til at skaffe hul igennem, (husk blot at holde en klud omkring spidsen på blæsepistolen, ellers sprøjter der vand over det hele).

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis