Kvalitet af færdige stakit-løsninger?

Hej!

Vi har et gammelt byhus fra sluttet af 1800, og har i tankerne om at sætte om et mindre stakit ved forhaven for at markere skel og lave den en smule mere privat. Har ikke p.t. det store overskud/tid med en lille dreng der kræver ret meget, og har så kigget på færdige stakit. Bland andet Plus Skagen, hvidmalet. De koster omkring 500 kroner per sektion, hvilket hurtigt løber op i en pæn peng. Til gengæld kan man bland andet hos Jem & Fix/Lavpristræ finde en meget lignende produkt i trykimpregneret træ, for 49:- styk (https://lavpristrae.dk/skagen-forhavehegn/264-skagenhegn-70x150cm.html) . Vi var nede og kiggede, og det ser sådan set OK robust ud. Den største forskel bortset fra at det fra at Skagen allerede er grundmalet er at at det også er en smule tykkere, revle/stave på 21x55 / 21x70 mm sammenlignet med 13x43 / 16x55 mm for det billige. Er det nogen der set begge to i virkeligheden, eller måske stået i samme overvejelser? Synes det er lidt svært at overskue, men umiddelbart synes jeg det virker til at det koster ret meget ekstra for nogle få mm og en slat maling. :)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tykkelsen er ikke den eneste parameter. Kvaliteten af træet er næsten vigtigere, men det kan jo udskiftes nogen gange, til den pris.



Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.

Du skal jo også kigge på hvad dine forventninger er til hegnet. Når det er at markere skel og skærme af, så vil jeg tro at det billige hegn opfylder kravet lige så godt som det dyre. Det var en anden sag hvis det skulle bruges til at holde folk ude.

Taget din nuværende situation i betragtning, samt formålet med hegnet, kan jeg sagtens se logikken i det billige hegn. Det kan jo også være at det overrasker og holder længe. Holdes hegnet frit af terræn, rådner det jo ikke lige med det samme...


Elektronikteknikeren

Et gammelt byhus fra slutningen af 1800 tallet kræver et ordentligt håndbygget stakit.

Sæt hellere et billigt trådhegn indtil du får overskud til at snedkerere en stakit der passer til huset.

Privatliv kan sikres med en passende beplantning. Den kan altid fjernes senere hvis nødvendigt.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tak alle for svar, og ja, selvfølgelig er det andre parametre end tykkelsen. Det undrer mig bare at det er så stor prisforskell mellem de forskellige stakitter, det er jo ikke ligefrem at det fra f eks Plus er et ordentligt håndbygget stakit. Til gengæld kostar det så 3-4 ganger mere end det billige fra Jem & Fix, som måske holder i 3 år inden det skal skiftes ud (men så har man hellere ikke lagt ner nogen formue på det). Er ellers enig i Rantzau, at det ville være det absolut bedste at få et bygget noget selv eller af en ordentlig snedkere. Det er det bare ikke tid/økonomi til lige nu, og at bygge op noget med beplantning når det er et stakit vi vil have føles lidt unødvendigt. Det handler også om at vi har en dreng på 1.5 år gammel der snart løber rundt som en bandit og helst ikke skal bli påkørt af en bil eller cykel. Tror jeg funderer lidt mere og og ser om jeg kan kigge forbi Silvan eller anden butik der har de lidt dyrere modeller på lager, og kigger hvordan de ser ud virkeligheden og hvis kvalitet og pris ikke hænger sammen bliver det nok bare et billigt et indtil jeg får bygget et selv

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også