Led pære slukker ikke helt - støjkondensator?

Har to led pære (230v) der ikke slukker helt, når jeg slukker på kontakten med lyddæmper (LK Fuga LED touchlysdæmper)

Tænker krybestrøm?

Pærerne er osram dæmpbar pære. Der er kun to pære på strengen og de er hver især på 11w. Går udfra at det måske ikke overholder minimum spændingen på evt 25w. 

Det er svag styrke på pærerne når de er slukket, men alligevel nok til at det ikke er acceptabelt. 

Tænker på om jeg kan sætte en støjkondensator på? 

Hvis jeg kan det, er der så en venlig sjæl der kan forklare mig (skåret ud i pap) hvordan jeg gør? 

En kontakt/lyddæmper til to lampeudtag. 

Ha en god aften. 

Ps. Når de lyser så svagt, bruger de så lige så meget strøm som hvis de var tændt normalt? Tænker bare, at hvis ikke jeg kan fikse det, om de vil stå og bruge fuld strøm hele tiden?

Lars 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det burde en støgkondensator nemt kunne klare. Den monteres med det ene ben på mellemledningen, og det andet ben på nulle.  

https://detled.dk/tilbehor-for-led-belysning/1299-stojkondensator-for-krybestrom.html?gclid=EAIaIQobChMIsrnk6pzj3AIVEIuyCh2UuQqsEAQYASABEgLSl_D_BwE

Nu spørger jeg måske dumt, men når du siger mellem ledningen, mener du så den ledning der går fra den ene stikdåse til den anden (fase) og så nul? Man kan ikke sætte den på nede på selve lysdæmperen? Eller skal det være oppe i stikdåsen i loftet?

DU kam godt sætte den på nede ved dæmperen. Der har du også en null. Så det ene ben skal sidde sammen med mellemledningen, og det andet sammen med nullen. 

Du kan også montere den oppe i den første spot på strengen, gør hvad der er nemmest. 

Og mellemledningen er det fasen jeg har brugt?

Mellemledningen er den ledning, der går fra lysdæmperen og til lampeudtaget. Hvis du har en nul i lysdæmperen, kan du tilslutte kondensatoren mellem nul og mellemledning her. Hvis du ikke har en nul i lysdæmperene, kan du tilslutte ved lampestedet mellem de to ledninger til lampen.

Det er ikke sikkert, at en kondensator virker. Det kan skyldes at lysdæmperen ikke lukker helt. Når pæren ikke er slukket helt bruger den ikke så meget strøm, som når den er tændt.


fase
Annonce

Undskyld jeg hijacker tråden. Men tror at mit problem er det samme.

Jeg har en LED spot der blinker når der er slukket for strømmen. Kontakten, afbryder kun den ene ledning. Skal jeg også have en støjkondensator på?


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

At kontakten kun afbryder den ene ledning er helt normalt, så det er ikke der, fejlen ligger. At dit LED spot blinker, når der er afbrudt for strømmen, kunne skyldes, at der induceres en spænding fra en fase i samme kabel eller rør. Du kunne prøve at sætte en kondensator over de to ledninger til dit spot.


fase

Jeg prøvede at skifte spotten til en mange til. Den blinker også. 220v kablet er relativt lagt. ca 50 meter.

En almindelig kondensator 220v, hvor mange pF?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvis du ser lidt før i tråden, er der et link til kondensatoren 100nF og gerne 400V.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis