Udvide hul i sokkel

Jeg skulle montere en udendørsvandhane i dag, og skulle dermed bore et hul i min betonsokkel.

Røret måler 25mm og jeg havde et 25mm bor, så jeg tænkte, at det nok gik, da hullet sikkert ville blive lidt større end borets diameter.

Sådan gik det dog ikke. Soklen er fyldt med flintesten, og da det kun er borets spids, som er 25 mm, er der flere sten undervejs, som stritter lidt ud i mit hul, og som dækker lidt at hullet. Samtidig krummer hullet en smule i dybden.

Nuvel, skulle nok have boret med et 28 mm bor, men sådan et har jeg ikke, og priserne for et sådant er lidt voldsomme, når det nu kun drejer sig om et enkelt hul, som skal udviddes en smule.

Nogen, som har en god ide til hvordan jeg får udviddet mit hul med et par mm, uden at skulle investere i et nyt bor?


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Måske hvis du har en stump metalrør der passer i størrelsen, så kan du banke samtidig med du drejer rundt, sav evt. nogle hakker i enden af røret.

Det var vist også noget lignende man brugte i gamle dage, inden slagboremaskinen og bore hammeren kom på banen.


Vi prøver igen, i morgen --

Har forsøgt at raspe med boret og har fået udvidet en smule yderst. Men soklen er 40 cm, og det er svært at udvide i midten. Har forsøgt mig fra begge sider. Men det var ved lav hastighed. Giver det et forsøg med høj hastighed. Kan være de hjælper lidt.

Har også overvejet en stump rør. Burde kunne slå de sten som sidder væk. Men som sagt krummer hullet også en smule, så er lidt bange for, at røret ender med at sidde urokkeligt fast midt i soklen.

Ellers skynd dig i Lidl. De har lange SDS bor i denne uge. 


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Det kan jeg finde ud af.......


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hm.... Der var jeg måske  lidt overmodig. Det er kun det tykkeste bor, af de korte, der er 25mm,

de andre er tyndere.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis